۲۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع استان خوزستان اضافه می شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 14:27 ب.ظ
۲۰۰ مگاوات برق به شبکه توزیع استان خوزستان اضافه می شود -نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم گفت: با توجه به افزایش خاموشی ها در استان، برای کاهش این مسئله، ۲۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه شرکت نفت به شبکه توزیع خوزستان اضافه می شود.

مجتبی یوسفی، اظهار داشت: قطعی مکرر و بدون برنامه برق در خوزستان و بویژه اهواز، زندگی مردم را مختل و باعث آسیب اقتصادی به جامعه شده است.

وی افزود: برای کاهش این قطعی و کمک به سیستم تولید و توزیع برق لازم است تمامی دستگاه‌های استان وارد کار شده و اجازه ندهند مردم دچار رنج و زحمت شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نمایندگان استان برای حل این مسئله عزم جدی دارند و در تلاش هستند تا از طرق مختلف مانع از ضرر و زیان کسبه شوند.

وی تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌های کمکی در استان، برق تولیدی در مجموعه های نفتی است که در دیداری که اخیرا با وزیر نفت داشتیم به این مسئله تاکید شد.

یوسفی گفت: نیروگاه تولید برق دارخوین متعلق به وزارت نفت روزانه ۳۴۰مگاوات تولید برق دارد که مطابق ارزیابی تنها ۴۰ مگاوات آن مورد استفاده شرکت نفت است که لازم است برق مازاد (حداقل ۲۰۰ مگاوات) به شبکه توزیع استان تزریق شود.

وی گفت: این  ظرفیت و تزریق برق مازاد با زنگنه وزیر نفت مطرح و وزیر نفت با توجه به شرایط استان با این اختصاص موافقت کرد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از تسنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار