مدیر امور فنی مناطق نفتخیز جنوب؛

برنامه تولید حداکثری نفت، بازار بسیار بزرگی برای شرکت‌های داخلی فراهم نموده است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 09:20 ق.ظ
برنامه تولید حداکثری نفت، بازار بسیار بزرگی برای شرکت‌های داخلی فراهم نموده است مدیرامورفنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اجرای برنامه افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب بازار بسیار بزرگی برای  شرکت های داخلی فراهم شده است.  مهندس صادق فتح‌الهی روز سه شنبه چهارم خردادماه در رویداد عرضه و تقاضای فرآورش و نمکزدایی افزود: در این چارچوب هم برای شرکت‌های EPC کار که در ساخت به ما […]

مدیرامورفنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اجرای برنامه افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب بازار بسیار بزرگی برای  شرکت های داخلی فراهم شده است.

 مهندس صادق فتح‌الهی روز سه شنبه چهارم خردادماه در رویداد عرضه و تقاضای فرآورش و نمکزدایی افزود: در این چارچوب هم برای شرکت‌های EPC کار که در ساخت به ما کمک می‌کنند و هم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه تکنولوژی‌های جدید و هم برای پیمانکاران عمومی در توسعه میادین، بازار کار فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مناطق نفتخیز جنوب طرح‌های متنوعی برای نگهداشت تولید ۲میلیون و ۴۰۰ هزاربشکه در روز داریم که ۲۳۰ هزار بشکه آن از طرح نگهداشت و افزایش تولید بدست می‌آید.

مهندس فتح‌الهی افزود:‌برای یک میلیون بشکه افزایش تولید نیز طرح‌های دیگری در دست اجرا داریم که ۱۵۰ هزار بشکه آن با راه‌اندازی فاز۲ نمکزدایی اهواز متمرکز، قلعه نار و مارون۵ حاصل ‌می‌شود و بخشی دیگر با اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح‌های توسعه میدان محور نیز چندصد هزار بشکه ساخت نمکزدایی خواهیم داشت گفت: تعدادی از این طرح‌ها نهایی شده و بزودی کار ساخت نمکزدایی آنها آغاز خواهد شد و همه شرکت‌ها می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

مدیرامورفنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: برای طرح‌های سال ۱۴۰۰ نیز ۵۲۴ هزار بشکه اسکیدمانتد معرفی کرده‌ایم که ۲۱۹ هزاربشکه از آن برای میادین لالی، گچساران و منصوری است و در حال مناقصه هستند و از ۳۰۵ هزار بشکه باقیمانده نیز امروز افزون بر ۲۰۰ هزار بشکه آن را ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی اسکیدمانتد، زمان و سرعت عمل آنهاست گفت: امسال در حوزه کلاستر و فشار افزایی نیز ۲۶۵ هزار بشکه کار تعریف کرده‌ایم که مجموعه اینها چشم انداز روشنی از فعالیت را برای سازندگان نشان می‌دهد.

در ادامه، معاون مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به معرفی مخازن نیازمند دریافت خدمات اسکیدمانتد پرداخت.

دکتر رامین روغنیان گفت: مخزن بنگستان میدان اهواز، میدان رامشیر، مخزن آسماری میدان مسجدسلیمان و میدان رگ سفید و مخزن بنگستان میدان کوپال با افزون‌بر ۲۰۰ هزار بشکه نیازمند خدمات اسکید در سطوح مختلف واحد بهره‌برداری، نمکزدایی، شیرین سازی و سیستم‌های پمپاژ هستند.

وی، پس از معرفی و تشریح خصوصیات و مشخصات این مخازن، به پرسش‌های سازندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارشناسان حاضر در این رویداد پرداخت.

شایان ذکر است رویداد به‌همرسانی عرضه و تقاضای فرآورش و نمکزدایی با حضور مشاور ارشد و دستیار ویژه وزیر نفت، معاون مدیرعامل در امور تولید، مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‌های فعال در زمینه ساخت تجهیزات فراورشی، به صورت حضوری و برخط برگزار شد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار