نکاتی که باید در هنگام تزریق واکسن به آنها توجه شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 11:18 ق.ظ
نکاتی که باید در هنگام تزریق واکسن به آنها توجه شود افراد در زمان مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا، هنگام برخورد با تیم واکسیناتور، ملزم به رعایت توصیه‌های ارایه شده توسط نیروهای بهداشتی و درمانی بوده و باید به چند نکته مهم دیگر نیز توجه کنند.

با آغاز روند واکسیناسیون کرونا، افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و حجم فعالیت نیروهای ارایه دهنده خدمت، مواجهه دو گروه گیرنده و دهنده واکسن روند صعودی می گیرد واکیسناتورها که مسئول تزریق واکسن هستند باید در مواجهه با مراجعین نکاتی را مدنظر داشته باشند. مردم نیز با دانستن این موارد می توانند در حفظ جان خود و پرسنل مراکز، نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمترین نکته این است که افراد باید به اطلاعات دقیق واکسن کرونا که توسط کادر بهداشت و درمان ارایه می شود، اعتماد و حتما در مورد بیماری خود یا داروهایی که به صورت روتین مصرف می کنند، با واکسیناتور صحبت کنند.

همچنین برای مراجعه به مرکز واکسیناسیون و تزریق واکسن به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه الزامی است.

مراجعه کنندگان باید بینی و دهان خود را به صورت کامل با ماسک بپوشاند و از لمس صورت، دهان، بینی و چشم ها خودداری کنند.

افراد با مراجعه به مرکز واکسیناسیون و تزریق دز اول، کارت واکسن خود را دریافت می کنند که روی آن اطلاعات مراجعه کننده و تاریخ تزریق دز دوم واکسن درج می شود.

واکسیناتور در هنگام تزریق باید تمام شرایط استریل را رعایت کند، دست های خود را با آب و صابون بشوید و در هنگام تزریق از دستکش، ماسک وگان نیز استفاده کند. نیروهایی که خدمات تزریق واکسن را ارایه می دهند باید از لحاظ جسمی سالم و از نظر بیماری کرونا ایمن باشند.

محل تزریق واکسن باید توسط واکسیناتور و به وسیله الکل به صورت دایره ای از مرکز به سمت خارج استریل شود.

واکسیناتور باید با مراجعه کننده ارتباط برقرار کند و همه اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهد.

حفظ آرامش از مهمترین نکاتی است که باید توسط نیروهای تزریق واکسن مدنظر قرار گیرد و اگر مراجعه کننده دچار اضطراب شد، او را آرام کند.

تمامی واکسیناتورها دارای کارت شناسایی معتبر هستند که به لباس یا آویز به گردن آنها متصل است. اطلاعات درج شده روی کارت ها با حروف بزرگ نوشته شده و خواناست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار