معاون فنی عمرانی شهرداری: توسعه ی شهر اهواز با اجرای سریع پروژه های عمرانی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 خرداد 1400 | 19:49 ب.ظ
معاون فنی عمرانی شهرداری: توسعه ی شهر اهواز با اجرای سریع پروژه های عمرانی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در بازدید اصحاب رسانه از پروژه های سطح شهر ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه ها گفت: توسعه ی شهر اهواز در گرو اجرای صحیح و سریع پروژه ها در زمانبندی مشخص میسر است. عباس دغاغله در خصوص آخرین وضعیت تقاطع شهید چمران(میدان دانشگاه) در جمع اصحاب رسانه گفت: تقاطع […]

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در بازدید اصحاب رسانه از پروژه های سطح شهر ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه ها گفت: توسعه ی شهر اهواز در گرو اجرای صحیح و سریع پروژه ها در زمانبندی مشخص میسر است.

عباس دغاغله در خصوص آخرین وضعیت تقاطع شهید چمران(میدان دانشگاه)
در جمع اصحاب رسانه گفت: تقاطع غیر همسطح شهید چمران پس از تقاطع غیر همسطح شهید کجباف بزرگ ترین پروژه عمرانی در حال اجرای شهرداری است که با اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان و با زمانبندی تحویل ۱۸ ماهه بین شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ( ص) منعقد گردید.

وی در تشریح جزئیات این پروژه افزود: تقاطع غیر همسطح شهید چمران دارای دو پل رفت و برگشت اصلی در مسیر پیچ استادیوم به گلستان و برعکس آن و دو مسیر چپگرد از پل پنجم به گلستان و از پیچ استادیوم به پل پنجم و ازنوع سازه بتنی پیش ساخته است که اصطلاحا سگمنتال نامیده می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در پاسخ به زمان بهره برداری و پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: وجود تاسیسات مهم زیربنایی و زیرزمینی در میدان دانشگاه از جمله لوله های گاز، آب، فاضلاب، فیبر نوری، تقسیمات کابل های مخابراتی، عبور برق فشار قوی از بالای میدان و عبور تاسیسات از زیر این میدان وبالا رفتن قیمت مصالح ( میله گرد و سیمان ) که از بازار آزاد تهیه می شوند باعث شده تا پروژه با کندی پیش رود ولی با غلبه بر تمام این مشکلات پروژه از سرعت خوب و قابل قبولی برخوردار است و در حال حاضر درصد پیشرفت در کل پروژه ۴۰ درصد می باشد.

محور ال ۳۰۰ تقاطع غیر همسطح شهید کجباف از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است:
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف نیز یکی از مهمترین پروژه هاست که از سال ۹۳ قرارداد آن بسته شده و تا سال ۹۸ و ۹۹ سه محور ( ال ۱۰۰ ، ال۲۰۰ و ال ۵۰۰ ) به بهره برداری رسیده بودند و از اسفند ماه سال گذشته با رفع موانع موجود در میدان شهید بندر محور ال ۳۰۰ احداث و در حال تکمیل و نصب قطعات پیش ساخته سگمنت توسط شرکت سابیر پیمانکار پروژه است. این محور میدان تپه ( چهار اسب) را به میدان دروازه ( خلیج فارس) متصل می کند و انتظار می رود هرچه سریعتربه اتمام رسیده و به زیر بار ترافیکی برود و تمام زیر سازی و ستونهای محور آل ۴۰۰ نیز تکمیل شده است ودر تلاش هستیم که تا قبل از پایان سال جاری پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف بطور کامل به اتمام و به بهره برداری برسد.

وی در تشریح پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف و علل تاخیر و دور ماندن از برنامه زمانبندی بهره برداری گفت : پروژه چند سطحی تقاطع شهید کجباف پروژه ی بسیار بزرگی است و بزرگترین تقاطع جنوب غرب کشور محسوب می شود و این پروژه از موانع و تاسیسات زیر زمینی مستثنی نبوده است چرا که وجود لوله های نفت، بنزین، گاز، مخابرات ، فیبر نوری و گذر سیمهای فشار قوی و هماهنگی با ادارات جهت همکاری و جابجایی یک پروسه زمانبر بوده و این روند در حفاری و شمع کوبی پایه های پل نقش بسزایی داشته است.

عباس دغاغله در اهمیت پروژه تعریض خیابان شهید علاف نیز گفت:
پروژه تعریض خیابان شهید علاف مسیر ارتباطی و اتصال به پارک شهروند، پل نهم و سوم یک رینگ درون شهری را تامین و حرکت وجابجایی شهروندان و وسایل نقلیه را تسهیل خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در تشریح این پروژه گفت: با تکمیل این پروژه ترافیک در خیابان فرشید ۲ کاهش می یابد و یکی از مسیرهای موازی آن می شود که در انتها به پارک شهروند و پل نهم متصل و سبب کاهش و تقسیم ترافیک است چرا که مسائل ترافیکی بصورت زنجیره ای بوده و نقطه ای نیستند و بزرگترین معضلی که این مسیر حل می کند، کاهش بار ترافیکی بر روی پل سوم است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز همچنین در تشریح عملیات تعریض مسیر دسترسی علی آباد گفت: مسیر ورودی علی‌آباد از نقاط حادثه خیزاست که با اجرای پروژه تعریض و بهسازی، به یک باند ۱۱ متری افزایش می‌یابد؛ این پروژه به طول ۱۶۰۰ متر به منظور ارتقای ایمنی حمل‌ونقل و رفاه حال شهروندان این منطقه انجام خواهد شد.

دغاغله افزود: پروژه شامل جدول گذاری و پیاده رو سازی به عرض۳ متر است که احداث بلوار وسط در طول جاده را شامل می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در پاسخ به علت تاخیر در اجرای پروژه، عنوان کرد: این پروژه از ۳ سال قبل استارت خورد اما با توجه به قرار گرفتن جاده در حریم چاه‌های نفت سبب گردید کار پروژه متوقف شود که امید است طی ماههای آینده این پروژه نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار