مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری نوآموزان خوزستانی

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 خرداد 1400 | 16:42 ب.ظ
تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری نوآموزان خوزستانی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال تلاش می‌کنیم که دانش آموزان ورودی پایه اول شناسایی شوند و پوشش حداکثری داشته باشیم و در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

کوروش مودت در جلسه ستاد طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به پایه اول که امروز (۹ خرداد) در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از سرشماری نفوس و مسکن، مهمترین غربالگری مربوط به نوآموزان بدو ورود به پایه اول و پیش دبستانی‌ها برای سال تحصیلی جدید است. با توجه به اینکه پیش بینی شده که سال تحصیلی جدید حضوری آغاز شود، با همیاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی سنجش صورت خواهد گرفت.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی ویژه سنجش نوآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، افزود: امسال ۷۳ هزار دانش آموز پایه نهم داریم که به صورت حضوری در امتحانات شرکت می‌کنند. برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت، حکایت از این دارد که کار به خوبی پیش رفته است. در ابتدا اولیا نگران بودند اما خوشبختانه تعداد دانش آموزان غایب به تدریج کاهش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری، تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استقرار پایگاه سلامت، وجود اتاق ایزوله، رعایت فاصله فیزیکی در ورود و خروج از حوزه های امتحانی و حضور مراقبین بهداشت سبب شد تا والدین دانش آموزان آرامش داشته باشند و امتحانت حضوری برگزار شوند. اما نیاز است که این روند تا پایان امتحانات ادامه داشته باشد.

مودت با اشاره به آزمون‌های پیش رو، بیان کرد: آزمون‌های المپیاد را برگزار کردیم و آزمون‌های مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و کنکور سراسری را تا پایان مرداد ماه خواهیم داشت.

وی با اشاره به همکاری بهداشت و درمان در طرح کوچ (طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان)، ادامه داد: به دلیل ریزه‌خواری و کم‌تحرکی، درصد چاقی دانش آموزان ما نسبت به میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر است، به این دلیل در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر پوشش حداکثری تحصیلی نوآموزان، گفت: ما بیش از ۱۰۵ هزار دانش آموز و نوآموز پایه اول داریم و تعدادی نیز پیش دبستانی داریم. همه ما باید برای پوشش حداکثری تلاش کنیم. سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، بخشی از مردم بچه‌های خود را ثبت نام نکردند. ما در سال‌های پیش از کرونا جزو استان‌های اول کشور در پوشش تحصیلی پیش دبستانی با پوشش ۱۱۰ درصدی بودیم.

وی افزود: امسال تلاش می‌کنیم که دانش آموزان ورودی پایه اول شناسایی شوند و پوشش حداکثری داشته باشیم؛ در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شده است. از پایگاه‌های سنجش سلامت اطلاعات ارزشمندی از سال قبل استخراج شده است‎؛ رابطه خویشاوندی والدین، بیمه بودن خانواده‌ها، کوتاه قد بودن، چاقی و لاغری، واکسیناسیون، چپ دستی – راست دستی نوآموز و… در این پایگاه‌ها مشخص می‌شود که اطلاعات ارزشمندی است. لذا پس از سرشماری نفوس و مسکن، سومین غربالگری مهم در سطح کشور پایگاه‌های سنجش سلامت کشور هستند. امسال سنجش سلامت از اول تیرماه و یک ماه زودتر از سال قبل آغاز خواهد شد.

مودت در پایان با اشاره به افزوده شدن اتاق ایزوله در پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان، گفت: تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اما تعداد پذیرش افزایش پیدا می‌کند و روزانه ۳۳ نوآموز پذیرفته خواهند شد. امسال به پایگاه‌های سنجش سلامت اتاق ایزوله برای کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، اضافه خواهد شد. همچنین ورود و خروج با رعایت فاصله فیزیکی خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار