واحد چهار نیروگاه سد دز وارد مدار شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400 | 11:11 ق.ظ
واحد چهار نیروگاه سد دز وارد مدار شد مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: واحد چهار نیروگاه سد دز که از سال۱۳۹۶ برای بهینه سازی از مدار خارج شده بود در خرداد ماه وارد مدار شد و به جمع نیروگاه‌های تولیدی برقابی استان اضافه شد .

محمود دشت بزرگ با شاره به کاهش حجم مخزن آب در بخش نیروگاه های برقابی اظهار داشت : کاهش ۵۸ درصدی برق نیروگاهی برقابی باعث کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه های این بخش در استان شده و همین امر بر میزان تولید برق در استان و نیز در کل کشور تاثیر منفی گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت نیروگاههای حرارتی استان ادامه داد : تعدادی از نیروگاههای حرارتی در شهر  رامین و زرگان شهرستان اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد ماه به مجموعه تولید برق اضافه شوند تا کمبود برق را در سطح شبکه نداشته باشیم.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان خاطرنشان کرد : در چهارمین جلسه کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۰با حضور مدیران عامل کلیه شرکت های صنعت برق در شرکت توزیع نیروی برق اهواز قرار شد جبران کاهش تولید نیروگاه‌های حرارتی که تا پایان این ماه در مدار قرار ندارند را از طریق نیروگاه های برقابی جبران کنیم و میزان تولیدی که در خرداد اضافه می‌شود را در شهریور ماه کاهش دهیم.

دشت بزرگ افزود : خوشبختانه عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق منطقه خوزستان اعم از شبکه انتقال ، فوق توزیع و توزیع به صورت کامل انجام شده و آمادگی کامل  برای تولید نیازهای مصرف در شبکه برق را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود : نیروهای شرکت توزیع برق اهواز و استان نیز در مرکز دیسپاچینگ و مرکز بهره برداری شبکه خوزستان بصورت شبانه روزی حضور دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاهترین زمان رسیدگی لازم را انجام می دهند.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با اشاره به شیوه های مدیریت مصرف برق گفت : مدیریت مصرف برق در همه بخش ها باید صورت گیرد، در بخش صنعت ، تجاری ،خانگی و سایر مصارف هماهنگی‌های لازم را  با صنایع داریم .

وی ادامه داد : هفته گذشته با حضور نمایندگان صنایع  پرمصرف جلسه ای برگزار شد که تفاهم نامه ای درخصوص صرفه جویی مصرف برق در ساعات پیک بار هم با آنها بسته شد ، پیک مصرف در خوزستان از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و  ساعت ۲۱ تا ۲۳ می باشد .

۸۰ درصد مصرف برق خوزستان را لوازم سرمایشی دارند

دشت بزرگ بیان کرد : بر اساس بررسی و تحلیل های انجام شده ، در فصل تابستان که فصل پرباری شبکه است بیش از ۸۰ درصد مصرف برق را لوازم سرمایشی و خانگی به خود تخصیص می‌دهند ، امیدواریم یک درک مشترک بین مردم و صنعت برق بوجود بیاید و مردم  شعار «لامپ اضافه خاموش» را به «کولر اضافه خاموش» تبدیل کنند تا به وضعیت برق پایدار برسیم .

وی با درخواست از مشترکین برای مدیریت مصرف برق به ویژه بار سرمایشی، افزود: از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی خوزستان حدود ۶ هزار مگاوات آن توسط کولرها مصرف می شود که لازم است مشترکین در تنظیم دمای کولر و خاموش کردن کولرهای اضافی برای جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد : در جلسات برگزار شده مصوب شد از چهارم خرداد ماه برای بار دوم ، ساعت کار ادارات از ساعت ۷.۵ صبح تا ساعت۱۲.۵ ظهر کاهش پیدا کند تا قبل از ورود به ساعت پیک مصرف  بار ادارات را از شبکه خارج کنیم تا بتوانیم شرایط بهتر و پایدارتری را برقرار کنیم .

وی گفت : پیش‌بینی می شود با این اقدام بار برق ادارات ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند ، البته شرکت های توزیع برق در اهواز و استان مصرف برق ادارات را رصد می‌کنند و نیز بخشنامه هایی به  تمامی ادارات ابلاغ شده تا  مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

دشت بزرگ افزود : مصوب شده است تا  ادارات بد مصرف و پرمصرف در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغ شده  قطع انشعاب شوند .

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار