خوزستان خانه‌ای امن برای زندگی بیش از ۶ هزار شتر

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 خرداد 1400 | 11:28 ق.ظ
خوزستان خانه‌ای امن برای زندگی بیش از ۶ هزار شتر عبدالامیر نیرومند معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وجود ۶ هزار و ۳۷۹ نفر شتر در استان گفت: شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، رامشیر، امیدیه و بهبهان جزو مناطق پرورش دهنده شتر به شمار می‌روند. او با بیان اینکه ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر طی […]

عبدالامیر نیرومند معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به وجود ۶ هزار و ۳۷۹ نفر شتر در استان گفت: شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، رامشیر، امیدیه و بهبهان جزو مناطق پرورش دهنده شتر به شمار می‌روند.

او با بیان اینکه ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر طی پارسال در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، افزود: صادرات این محصولات به خارج از کشور ممنوع است، اما در حال حاضر مجوز صادرات ابلاغ شده و در صورت رفع موانع ارزآوری خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

نیرومند با بیان اینکه صادرات داخلی گوشت، شیر و پشم شتر بلامانع است، اظهار داشت: با توجه به تشکیل تعاونی شترداران در خوزستان به منظور حمایت از پرورش دهندگان و همچنین اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و توزیع نهاده دامی، انتظار می‌رود که با افزایش تولید و همچنین هویت دار کردن و ایجاد شرایط مناسب، شرایط صادرات محصولات به آنسوی مرز‌ها بهبود یابد.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روش پرورش شتر در استان را سنتی عنوان و تصریح کرد: بیشتر شترداران به صورت خانوادگی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه در ارائه تسهیلات به فعالان در این زمینه مشکلی وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار