دپوی ۴۵۰۰ تن کالای اساسی در بندر امام / آمادگی ترخیص روزانه ۳ هزار کامیون

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 خرداد 1400 | 10:36 ق.ظ
دپوی ۴۵۰۰ تن کالای اساسی در بندر امام / آمادگی ترخیص روزانه ۳ هزار کامیون قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال بارش‌ها در خوزستان بسیار کم بود و از این رو با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم و در برخی از کشت‌ها از جمله برنج نیز محدودیت داریم. وی افزود: در بحث خسارت‌هایی که سیلاب خوزستان به کشاورزان وارد […]

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال بارش‌ها در خوزستان بسیار کم بود و از این رو با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم و در برخی از کشت‌ها از جمله برنج نیز محدودیت داریم.

وی افزود: در بحث خسارت‌هایی که سیلاب خوزستان به کشاورزان وارد کرد، هنوز بسیاری از مطالبات آن‌ها پرداخت نشده است که مشکلاتی برای کشاوزان به وجود آورده است.

استاندار خوزستان گفت: بخشی از خسارت‌هایی که رسما توسط کارشناسان و مسئولان کشوری و استانی تایید شده است، هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است. با توجه به آنچه گفته شده هنوز ۳۷ درصد از خسارت‌های سیل، به کشاورزان خوزستان پراخت نشده و گله کشاورزان در این خصوص به جا است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور باید به صورت بسیار جدی پیگیر این بحث باشند تا مطالبات مردم و کشاورزان به آن‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به کمبود آب و محدودیت در توزیع در استان خوزستان گفت: اگر قرار است توزیع آب محدود شود، باید عدالت رعایت شود. باید کمیته‌ای توسط معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود و با حضور نمایندگان کشاورزان، از سرچشمه‌ها و سدهای خوزستان بازدید شود. کشاورزان باید شرایط و وضعیت سدها را ببینند، سپس هر برنامه‌ای بگویند را اجرا خواهیم کرد اما قطعا کشاورز برای کشت بیشتر، نمی‌خواهد تشنه بماند و شرایط را می‌پذیرد.

استاندار خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید با کشاورزان به صورت اقناعی صحبت و تبادل نظر کند تا بتواند مشکلات را در این زمینه حل کند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به آخرین وضعیت بازار خوزستان افزود: بازار خوزستان تا حدودی به آرامش رسیده و وضعیت بهتر از گذشته است. خوشبختانه کالا در بازار به وفور یافت می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با اشاره به بازدید از انبارهای بندر امام خمینی گفت: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی دپو شده است. این بندر آمادگی دارد که روزانه ۳ هزار کامیون ترخیص کند اما به دلیل مشکلات فراوان، روزانه تنها حدود یک هزار و ۱۲۰ کامیون ترخیص می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر شرایط ترخیص کالا به این شکل باشد، نه تنها از موجودی کالای دپو شده در بندر امام خمینی کم نخواهد شد بلکه روزانه مقداری به آن افزوده می‌شود. در این زمینه با همکاری معاونان وزارت راه و شهرسازی تعداد کامیون‌های حمل کالا از بندر به حدود یک هزار و ۷۰۰ کامیون رسیده است اما باید به حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون برسد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: وضعیت تامین برنج، روغن، حبوبات و سیمان در بازار مطلوب است و وفور در بازار به چشم می‌خورد. قیمت روغن به صورت رسمی اندکی گران شده اما قیمت برنج و سیمان مقداری کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مرغ در بازار نیز گفت: وضعیت جوجه‌ریزی، کشتار و توزیع مرغ در بازار خوزستان نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده است. روزانه بیش از ۲۳۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود و امیدواریم از طریق توزیع مرغ منجمد و ورود مرغ از استان‌های معین، بازار را تنظیم کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تک نرخی شدن شکر افزود: در گذشته قیمت شکر برای مصرف بخش خانگی حدود ۸۵۰۰ تومان و برای بخش صنف و صنعت حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود اما اکنون قیمت شکر، یکسان‌سازی شده و به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی گفت: در گذشته فروش شکر الزام به بسته‌بندی داشت اما اکنون می‌توان شکر را به صورت فله و یا آزاد نیز خریداری کرد.

 

منبع: ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار