استاندار خوزستان خبر داد

ساخت کارخانه پتروپالایش در آغاجاری

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 خرداد 1400 | 18:20 ب.ظ
ساخت کارخانه پتروپالایش در آغاجاری استاندار خوزستان گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی آغاجاری و اینکه شرایط برای دامداری و کشاورزی در آن چندان مهیا نیست اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری که ظرفیت اشتغالزایی برای دو تا سه هزار جوان را در بر دارد، از هر کاری واجب‌تر است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه، ۱۵ خرداد در نشست بررسی مشکلات و پروژه‌های شهرستان آغاجاری در محل فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد یادآور شد: ارتحال امام(ره) حادثه‌ای بسیار اسفناک و عظیم بود و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین امام(ره) بلافاصله نقطه امیدی را برای مردم ایران و مسلمانان ایجاد کرد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: امام از آغاز نهضت و انقلاب همواره تکیه بر مردم داشت و پس از پیروزی انقلاب، خبرگان قانون اساسی را تشکیل دادند و ۱۲ فروردین‌ماه و در واقع به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب فرمان برگزاری رفراندوم را صادر کردند و پس از آن همواره امور کشور با تکیه بر آرای عمومی تعیین شده است و امام همواره بر دو رکن اسلامیت و جمهوریت تاکید داشتند و به صراحت عنوان نمودند که میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری هم در فرمایشات‌شان بر این نکته تاکید دارند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بنابراین به یاد امام و شهدا و در پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری همه باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم و بتوانیم در شان نظام جمهوری اسلامی در صحنه حاضر باشیم و دشمنان را دوباره مایوس کنیم.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: خوزستان درآمدهای زیادی عاید کشور می‌کند اما به نوعی مظلوم واقع شده است البته مجموعه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان توجه داشته است و کار شده است در عین حال مشکلاتی همچون خسارت‌های جنگ هشت ساله و پس از آن تحریم‌ها، بحران‌ها و مشکلات مختلف که آخرین آن معضل کرونا بود، در توسعه استان خوزستان وقفه ایجاد کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر استان خوزستان دست به گریبان مشکلاتی است اما برخی از نقاط استان همچون آغاجاری، اندیکا، لالی و… دچار مشکلات حادی هستند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در اندیکا و لالی با توجه به اسکان دائمی برخی از عشایر، جمعیت زیاد شد اما آغاجاری که در دهه ۶۰ حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت و یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور بود به گونه‌ای که دومین چاه‌های نفت پس از مسجدسلیمان در شهرستان آغاجاری زده شد، امروز درگیر مشکلات زیادی است که برای ما زیبنده نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به بازدید میدانی که از آغاجاری داشتیم باید گفت که در برخی محلات این شهرستان فقر در سطح زیادی وجود دارد؛ همچنین آمار طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بیش از حد متوسط است.

وی افزود: بنابراین با توجه به چنین شرایطی بر ما مسئولان واجب و لازم است هر آنچه از دست‌مان ساخته است، انجام دهیم.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: از حدود هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان بودجه مناطق محروم سهم شهرستان آغاجاری تنها یک و نیم میلیارد تومان دیده شده است که این رقم بسیار کم است و بنابراین باید از بودجه استان جبران شود.

استاندار خوزستان افزود: در خصوص طرح پتروپالایش شهرستان آغاجاری هیچ بهانه‌ای از هیچ مدیری برای تعلل در اجرای پروژه را نمی‌پذیرم.

وی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی آغاجاری و اینکه شرایط برای دامداری و کشاورزی در آن چندان مهیا نیست اجرای پروژه کارخانه پتروپالایش آغاجاری که ظرفیت اشتغالزایی برای دو تا سه هزار جوان را در بر دارد از هر کاری واجب‌تر است.

استاندار خوزستان در پایان این نشست در خصوص مصوبات جلسه توضیح داد: قرار شد پاسخ همه استعلام‌های مربوط به پروژه پتروپالایش آغاجاری حداکثر در یک ماه داده شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در خصوص ساکنین مناطق نفتخیز، جهت جابه‌جایی این افراد با راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت نفت به تفاهم رسیدیم که مکانی در شهر با قیمت منطقه‌ای و ارزان جانمایی شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود و پول ساخت مسکن را نیز از محل مطالبات این خانوارها از شرکت نفت پرداخت کنند.

وی گفت: بنیاد مسکن به هر یک از خانوارها مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات کم‌بهره خواهد داد و مابقی نیز متناسب با قیمت اعیانی ساختمان‌هایی که در مناطق نفتخیز دارند توسط وزارت نفت پرداخت می‌شود و مطابق برنامه قرار است فرآیند ساخت این واحدهای مسکونی در یک سال انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در زمینه مشکلات آب شرب بنا شد سه برنامه انجام شود؛ یکی اجرای خطوط اصلی مسیر، یکی حفر دو حلقه چاه و ۳.۵ کیلومتر لوله‌گذاری و دیگر برنامه نیز آبرسانی با تانکر بود که مجموع این سه برنامه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد اعتبار نیاز دارند که ۵۰ درصد از این رقم، از منابع استانی تامین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط آبفا تقبل می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: در خصوص استخر و چمن مصنوعی نیز قرار شد وزارت نفت حدود ۱۴ میلیارد تومان برای ساخت استخر هزینه کند و سه زمین چمن مصنوعی نیز در دو هفته آماده شود.

وی گفت: در ارتباط با ۵ کیلومتر جاده اصلی قرار شد اداره راه از محل اعتبارات نفت ۵ میلیارد تومان و ما نیز ۳ میلیارد تومان برای ساخت این ۵ کیلومتر هزینه کنیم. بنا شد حدود ۲۰ کیلومتر جاده روستایی نیز در سه چهار ماه آینده لکه‌گیری و آسفالت شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار