۶۲درصد گندم تولیدی خوزستان توسط تعاون روستایی خریداری شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 خرداد 1400 | 11:24 ق.ظ
۶۲درصد گندم تولیدی خوزستان توسط تعاون روستایی خریداری شد  مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: ۶۲درصد از مجموع یک میلیون و ۱۴۳هزار تن گندم تولیدی استان توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی و بقیه توسط غله و کارخانه‌های آرد به صورت تضمینی خریداری شده است. محمدامین چلداوی  افزود: شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موفق به خرید تضمینی ۷۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان […]

 مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: ۶۲درصد از مجموع یک میلیون و ۱۴۳هزار تن گندم تولیدی استان توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی و بقیه توسط غله و کارخانه‌های آرد به صورت تضمینی خریداری شده است.

محمدامین چلداوی  افزود: شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موفق به خرید تضمینی ۷۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان شده است.
وی افزود: خرید تضمنیی گندم در ۶۱ مرکز خرید در ۲۵ شهرستان استان انجام شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
چلداوی با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان در ۴۰روز شروع عملیات برداشت ، انجام شده است پیش بینی کرد: امسال یک میلیون ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که در این راستا فعالیت شبکه تعاون روستایی در زمینه خرید این‌محصول راهبردی نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه امسال رکورد جدیدی از خرید دانه روغنی کلزا توسط تعاون روستایی ثبت شد افزود:امسال ۷۳ هزار تن کلزا در ۴۰ مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شد که این‌ مهم در شرایط سخت دمای بالای هوا، در ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا  انجام شد.
چلداوی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار هشت کارخانه روغن کشی کشور برای خرید توافقی کلزا استان به صورت مستقیم وارد کار شدند افزود: کشت و خرید قراردادی دانه روغنی کلزا و قیمت مناسب آن ، زمینه را برای توسعه این کشت راهبردی در خوزستان فراهم خواهد کرد.
برداشت گندم و دانه روغنی کلزا از ۲۰فروردین ماه ۱۴۰۰ ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرق خوزستان شروع و سپس به دیگر مناطق مرکزی ، غربی و شرقی کشیده شد.
استان خوزستان امسال در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم ، کلزا و چغندر قند مقام نخست کشوری را کسب کرده است.
خوزستان با تولید سالانه۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات و فراورده های لبنی و عسل در جایگاه نخست کشوری ایستاده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار