کاهش ورودی آب به تالاب‌ های خوزستان/ احتمال آتش‌ سوزی تالاب‌ ها در تابستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 خرداد 1400 | 10:19 ق.ظ
کاهش ورودی آب به تالاب‌ های خوزستان/ احتمال آتش‌ سوزی تالاب‌ ها در تابستان سید عادل مولا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان، تالاب‌ها در حال خشک شدن هستند و بسیاری از نیزارهای تالاب‌ها خشک شده‌اند. زمانی که آب نباشد این شرایط حاکم و روز به روز بدتر می‌شود و تا زمانی که بارندگی رخ ندهد، تالاب‌ها شرایط خوبی ندارند. با توجه به این […]

سید عادل مولا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان، تالاب‌ها در حال خشک شدن هستند و بسیاری از نیزارهای تالاب‌ها خشک شده‌اند. زمانی که آب نباشد این شرایط حاکم و روز به روز بدتر می‌شود و تا زمانی که بارندگی رخ ندهد، تالاب‌ها شرایط خوبی ندارند. با توجه به این وضعیت، بابت وقوع حریق در تالاب‌ها نگران هستیم.

وی افزود: در حال حاضر آبگیری تالاب‌های هورالعظیم و شادگان ۸۰ درصد است که شرایط نرمالی را نشان نمی‌دهد؛ زمانی شرایط خوب است که میزان آبگیری تالاب‌ها بالای ۹۰ درصد باشد. در شرایط گرمای هوا، میزان تبخیر بالا و ورود آب به تالاب کمتر است. از طرفی برداشت‌های بالادست برای مصارف کشاورزی را داریم و بنابراین میزان آبی که از سدها رها می‌شود، کمتر خواهد بود.

معاون محیط طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان حق‌آبه تالاب‌های خوزستان به درستی و توسط کارشناسان وزارت نیرو تعیین و برای تایید به وزارت نیرو ارسال شده است و ما بر تایید این حق‌آبه‌ها اصرار داریم.

مولا بیان کرد: در حال حاضر به صورت رسمی حق‌آبه‌ای به تالاب‌های خوزستان تعلق نگرفته است اما هر زمان آب مازادی وارد تالاب‌ها می‌شود به عنوان حق‌آبه تلقی می‌شود.

وی افزود: امسال میزان ورودی آب به تالاب‌های خوزستان کم بوده است و از این هم کمتر خواهد شد بنابراین در تابستان شرایط تالاب‌های خوزستان خوب نخواهد بود اما تلاش می‌شود با انسداد خروجی تالاب‌ها که اکنون در دو تالاب شادگان و بامدژ در حال انجام است، میزان آب را نگهداری کنیم تا دچار آسیب بیشتری نشویم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار