کمیته پایش طرح‌های صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تشکیل و راه اندازی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400 | 09:58 ق.ظ
کمیته پایش طرح‌های صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تشکیل و راه اندازی شد علی رسولیان با توجه به اهمیت راه اندازی طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با صدور ابلاغیه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را مکلف کرد نسبت به تشکیل کمیته پایش طرح‌های صنعتی به ریاست مدیرعامل و عضویت معاونان برنامه‌ریزی و صنایع کوچک و مدیران امور حقوقی و قراردادها، امور مالی، آمار و فناوری اطلاعات و کارشناس طرح‌ها اقدام نمایند.

با ابلاغ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمیته پایش طرح‌های صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تشکیل و راه اندازی شد.
 علی رسولیان با توجه به اهمیت راه اندازی طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با صدور ابلاغیه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را مکلف کرد نسبت به تشکیل کمیته پایش طرح‌های صنعتی به ریاست مدیرعامل و عضویت معاونان برنامه‌ریزی و صنایع کوچک و مدیران امور حقوقی و قراردادها، امور مالی، آمار و فناوری اطلاعات و کارشناس طرح‌ها اقدام نمایند.

وی در این ابلاغیه از شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خواسته است با تشکیل تیم‌هایی در سه محور، حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات طرح‌ها در سامانه MIS اقدام نمایند.
 
در محور اول، تیم‌های اجرایی وظیفه دارند با مراجعه حضوری به محل اجرای تمامی طرح‌ها، آخرین وضعیت آن‌ها را از نظر مشخصات طرح، پیشرفت فیزیکی، اقدامات انجام شده، مشکلات احتمالی موجود و درخواست‌های مربوطه را تکمیل و ارائه نمایند. بدیهی است هر استان بر اساس تعداد طرح‌ها و شهرک‌ها و نواحی صنعتی خود می‌تواند تیم‌های چندگانه‌ای برای این کار تشکیل دهد.

در محور دوم، تیم‌های بررسی پس از ارائه وضعیت طرح از طریق تیم‌های اجرایی، نسبت به مطابقت آن با آخرین وضعیت طرح در پرونده اقدام نموده و ضمن تکمیل پرونده نسبت به رفع تناقضات و به‌روز رسانی پرونده اقدام می‌کنند.

در محور سوم نیز تیم داده پرداز وظیفه ورود اطلاعات به سامانه MIS بر اساس آخرین وضعیت اعلامی و به‌روز رسانی سامانه را برعهده خواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اولویت به‌کارگیری افراد در تشکیل تیم‌ها را با کارکنان داخل شرکت و مدیران و کارشناسان شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در صورت لزوم با بهره گیری از مجموعه‌های جهادی همچون بسیج مهندسین عنوان کرد.

رسولیان در بخش دیگر این ابلاغیه متذکر شده است: در حین بررسی طرح‌ها، تیم‌ها وظیفه دارند درخصوص طرح‌هایی که در سطح نصب ماشین آلات و یا نصب سوله می‌باشند، برنامه زمان بندی برای بهره برداری طرح را اخذ نمایند. همچنین باید درخواست‌های سرمایه گذاران طرح‌ها و اقدامات مورد نیاز برای بهره برداری از طرح‌ها اخذ و در برگه مربوطه درج شود.

وی همچنین افزوده است: با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آن‌ها باید پیگیری ویژه برای فعال سازی آن‌ها صورت پذیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید نموده است: قراردادهای راکد و غیرفعال در سطح زمین خالی و دیوارکشی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که حداقل سه سال از تاریخ انعقاد قرارداد آن‌ها گذشته و طرف قرارداد به تعهدات خود عمل ننموده است، باید برای انجام مراحل قانونی به واحد حقوقی معرفی شوند.

رسولیان در پایان این ابلاغیه از مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مسئول اجرای طرح پایش طرح‌های صنعتی در استان‌ها خواسته است گزارش پیشرفت اجرای طرح به‌صورت هفتگی اعلام شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران،


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار