خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 خرداد 1400 | 14:31 ب.ظ
خوزستان، پیشانی کشاورزی کشور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوزستان پیشانی کشاورزی کشور محسوب میشود عنوان کرد: استان خوزستان با وجود تمام موانع و مشکلات موجود، همچنان گردان خط‌شکن جبهه کشاورزی کشور است.  خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کمبود آب و ضرورت کشت و‌مدیریت محصولات تابستانه که با حضور […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوزستان پیشانی کشاورزی کشور محسوب میشود عنوان کرد: استان خوزستان با وجود تمام موانع و مشکلات موجود، همچنان گردان خط‌شکن جبهه کشاورزی کشور است.

 خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کمبود آب و ضرورت کشت و‌مدیریت محصولات تابستانه که با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حاکم شرع استان، مدیر کل صدا و سیمای استان، معاونان و مدیران ستادی برگزار شد گفت: امسال همکاران من کاری کردند کارستان که نه تنها توانستند در سال جهش تولید با کسب مقامهای نخست پیاپی در تولید انواع محصولات کشاورزی به این شعار در سال گذشته جامه عمل بپوشانند بلکه گوی سبقت را در تولید برخی محصولات کشاورزی را از دیگر استان‌های کشور ربودند.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که به عنوان سربازان جبهه اقتصادی، با برنامه‌ریزی منظم، ایثار و تفکر جهادی توانستیم به این مهم دست یابیم.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به مقام نخست تولید گندم در ۸ سال پیاپی در خوزستان تصریح کرد: امسال موفق به خرید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان شدیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که امسال بیش از یک سوم از کلزای کشور در استان خوزستان تولید شده بیان داشت: امسال موفق به کسب رتبه نخست در زمینه کشت کلزا شدیم همچنین با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۰ هزار تن چغندرقند برداشت شده پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت بیش از یک هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

وی با بیان این مطلب که خوزستان پیشانی کشاورزی کشور محسوب میشود عنوان کرد: استان خوزستان با وجود تمام موانع و مشکلات موجود، همچنان گردان خط‌شکن جبهه کشاورزی کشور است.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به تنش آبی و خشکسالی اظهار کرد: امسال ما سخت‌ترین خشکسالی در ۵۰ سال اخبر را خواهیم داشت، سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم ما از بین رفت و از این میزان سطح زیر کشت محصولات دیم کمتر از ۳۰ هزار تن محصول برداشت شد.

وی همچنین با بیان این مطلب که امسال در تامین گندم بذری مشکلی نخواهیم داشت گفت: سال گذشته میزان بذر مصرفی استان  ۵۱ هزار تن بوده که با توجه به نیاز کشاورزان امسال ۵۷ هزار تن گندم بذری تهیه و ذخیره شد و در این زمینه کشاورزان با مشکلی مواجه نخواهند بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خانوادت بزرگ جهاد کشاورزی خوزستان کار بزرگی در زمینه امنیت غذایی کشور انجام دادند گفت: خوزستان با تولید بیش از ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، ۱۴ درصد کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

امیری زاده گفت: با توجه به تنش آبی امسال و مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، کشاورزان از کشت محصولات پر آب‌بر  خودداری کرده و با رعایت الگوی کشت و صبوری این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی در خاتمه با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی، انسانی، قانونی و دینی است و طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان در این فریضه دینی حضور حداکثری خواهند داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار