فرماندار: پنج محصول جایگزین برنج به کشاورزان دشت آزادگان معرفی شد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 خرداد 1400 | 14:46 ب.ظ
فرماندار: پنج محصول جایگزین برنج به کشاورزان دشت آزادگان معرفی شد حمید سیلاوی روز پنجشنبه در نشست شورای کشاورزی ویژه مشکل آب کشاورزان شهرستان دشت آزادگان افزود: کشاورزان دشت آزادگان می‌توانند به جای کشت شلتوک که نیازمند آب فراوانی است از کشت‌های جایگزین استفاده کنند. وی این اقدام را در تامین رضایت کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: تاکنون پیگیری‌های فراوانی از طریق این فرمانداری برای افزایش سهمیه آب کشاورزی شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته […]

حمید سیلاوی روز پنجشنبه در نشست شورای کشاورزی ویژه مشکل آب کشاورزان شهرستان دشت آزادگان افزود: کشاورزان دشت آزادگان می‌توانند به جای کشت شلتوک که نیازمند آب فراوانی است از کشت‌های جایگزین استفاده کنند.

وی این اقدام را در تامین رضایت کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر دانست و گفت: تاکنون پیگیری‌های فراوانی از طریق این فرمانداری برای افزایش سهمیه آب کشاورزی شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته است.

رئیس شورای کشاورزی دشت آزادگان اظهارداشت: باتوجه به کمبود شدید آب ذخیره پشت سدها و همچنین اولویت بندی آب شامل تامین آب آشامیدنی، آب احشام و در مرحله آخر آب کشاورزی توصیه ما به کشاورزان منطقه این است که به منظور جلوگیری از قطع شدن معیشت خود، کشت‌های جایگزین شلتوک را مدنظر قرار دهند تا از حمایت سازمان جهاد کشاورزی نیز برخوردار باشند.
وی با بیان اینکه آب مصرفی کشاورزان درصورت کشت محصولات جایگزین حداقل به یک سوم تقلیل می‌یابد، افزود: کشت‌های جایگزین اغلب جزو محصولات راهبردی و مورد نیاز کشور از جمله دانه‌های روغنی و نباتات علوفه‌ای هستند.
فرماندار شهرستان دشت آزادگان حجم بسیار کم آب سدها را یادآور شد و گفت: درصد حجم کل آب موجود نسبت به سال‌های قبل بسیار پایین‌تر است و کشاورزان باید این وضعیت را درک و از کشت محصولات آب بر به خصوص برنج به شدت پرهیز کنند.

طبق اعلام استاندار خوزستان این استان امسال وارد تنش آبی شده و کشت محصولات تابستانی با محدودیت مواجه شده و کشت برنج ممنوع است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار