رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد

رای‌گیری با بالگرد در ۳ شهرستان خوزستان / حضور رابطان بهداشتی در شعب انتخاباتی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 خرداد 1400 | 09:39 ق.ظ
رای‌گیری با بالگرد در ۳ شهرستان خوزستان / حضور رابطان بهداشتی در شعب انتخاباتی رضا نجاتی در نشست خبری که  (۲۶ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها در راستای برگزاری انتخابات خوب و با شکوه در حال انجام است و همه کارها در راستای مر قانون و اصل بی‌طرفی اجرایی شده است. در این زمینه سلامت انتخابات و رقابت سالم مورد توجه بوده و […]

رضا نجاتی در نشست خبری که  (۲۶ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها در راستای برگزاری انتخابات خوب و با شکوه در حال انجام است و همه کارها در راستای مر قانون و اصل بی‌طرفی اجرایی شده است. در این زمینه سلامت انتخابات و رقابت سالم مورد توجه بوده و همه تمهیدات امنیتی و انتظامی لازم در راستای برگزاری انتخابات در خوزستان اندیشیده شده است.

وی افزود: با همکاری همه ارکان ستاد انتخابات در خوزستان، کار به خوبی پیش رفته است و کمیته‌ها در چارچوب قانون و برابر برنامه زمان بندی وظایف خود را انجام داده‌اند و در روزهای باقی مانده تا انتخابات و در زمان انتخابات نیز کار خود را ادامه خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همه دشمنان نظام و انقلاب در تلاش هستند انتخابات کمرنگ باشد و مردم پای صندوق‌های رای نیایند اما مردم مثل دوران ۴۲ سال گذشته که در همه شرایط در انتخابات‌ها حضور داشتند و وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان دادند، امسال نیز مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و عزت و هویت نظام را با آمدن به پای صندوق‌های رای در برابر چشمان دشمنان نشان خواهند شد.

نجاتی با اشاره به برنامه‌های برگزاری انتخابات در خوزستان عنوان کرد: همه امکانات و پشتیبانی‌ها برای برگزاری انتخابات در خوزستان فراهم شده است و همه فرمانداری‌ها از نظر امکانات حمل و نقل و نیرو تکمیل هستند و همه کارها برنامه‌ریزی شده است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: تهیه لوازم بهداشتی در شعب اخذ رای و همچنین ضد عفونی شعب در برنامه قرار گرفته است. امسال با توجه به شرایط کرونایی شعب اخذ رای در خوزستان ۱۵ درصد افزایش داشته‌اند تا شاهد کاهش تراکم جمعیت در شعب نباشیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه تعداد شعب به گونه‌ای است که تراکم نداشته باشیم و به هیچ عنوان صف به وجود نخواهد آمد، گفت: رابطان بهداشتی در شعب انتخاباتی حضور دارند و کاملا رصد خواهد شد تا مشکلی در بحث کرونا در شعب اخذ رای به وجود نیاید.

نجاتی ادامه داد: امسال به دلیل شرایطی که در بحث کرونا وجود دارد، انتخابات و رای‌گیری از ساعت ۷ صبح کلید خواهد خورد و در این ساعت باید اولین رای به صندوق‌ها انداخته شود. اعضای شعب از ساعت ۵ صبح باید همه تعرفه‌ها را تحویل بگیرند و از ساعت ۷ رای‌گیری آغاز شود.

وی افزود: به همه فرمانداران تاکید شده که برای جلوگیری از هرگونه شائبه، رفتارها و رفت آمدها را مدیریت کنند و همه فکر و ذکر آن‌ها برگزاری انتخابات باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: ۲۵ فرایند انتخاباتی در خوزستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. اخذ رای و شمارش آرا، دو سامانه‌ای هستند که تمام الکترونیکی خواهند بود و در انتخابات شورای شهر اهواز به کار گرفته خواهند شد.

نجاتی عنوان کرد: تنها در اهواز انتخابات الکترونیکی برای شورای شهر اهواز برگزار خواهد شد. همه امکانات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در اختیار فرمانداری قرار داده شده است و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد. بیش از ۲۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی در ۵۳۷ شعبه شهری در اهواز مستقر خواهد شد.

وی افزود: در بحث شائبه‌هایی که برخی از افراد در ذهن مردم ایجاد می‌کنند که تعرفه‌ها خارج از سیستم وارد صندوق می‌شوند باید گفت که این کار اصلا امکان‌پذیر نیست زیرا در مرحله اخذ تعرفه‌ها، ته چک در دست اعضای شعب است و با تعرفه‌های انداخته‌شده در صندوق مطابقت داده می‌شوند و همه تعرفه‌ها باید برابری داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می‌توانند رای دهند و در انتخابات حضور داشته باشند، عنوان کرد: با توجه به وضعیت گرمای هوا تاکید شده که مردم از همان ساعت‌های اولیه در محل اخذ رای حضور داشته باشند. همچنین محدودیت‌های تردد شبانه برای کرونا در روز پنجشنبه و جمعه برداشته می‌شود و ممنوعیتی وجود ندارد.

نجاتی با اشاره به تعداد کل شعب اخذ رای در خوزستان گفت: ۴ هزار و ۱۸۳ شعبه در خوزستان داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه شهری و یک هزار ۸۸۷ شعبه روستایی وجود دارد که ۸۰ شعبه از شعب روستایی، سیار هستند. امسال تعداد شعب خوزستان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۴ میلیون برگ تعرفه ریاست جمهوری و ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تعرفه انتخابات شورای شهر و روستا دریافت شده است و از بابت تعرفه هیچ مشکلی نداریم. تاکید شده تعرفه‌ها بر اساس نیاز واقعی شعب در اختیار شعب قرار داده شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: تعداد کل داوطلبان شورای شهر استان خوزستان ۴ هزار و ۴۶۵ نفر بود که پس از بررسی صلاحیت‌ها و همچنین انصراف برخی از افراد، ۳ هزار و ۳۳۷ نامزد نهایی وجود دارد که مردم می‌توانند به آن‌ها رای دهند. همچنین در روستاهای خوزستان از تعداد ۱۴ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت‌نام شده، ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر دارای کد انتخاباتی هستند و مردم می‌توانند به آن‌ها رای دهند.

نجاتی گفت: در خوزستان ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر رای اولی داریم. در استان خوزستان یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۳۷ نفر واجدین شرایط مرد و یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۹۸ نفر واجدین شرایط زن هستند که می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

وی افزود: انتخابات شوراهای شهری، در ۸۷ نقطه شهری و برای ۴۷۹ کرسی شورای شهر در خوزستان برگزار می‌شود. انتخابات شورای روستا در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی و برای  ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی شورای روستایی برگزار می‌شود. در مجموع ۴ هزار و ۱۸۳ شعبه در کل استان و همچنین حدود ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در خوزستان فعال هستند.

نجاتی عنوان کرد: تاکید شده هیچگونه قطعی برق از پیش تعیین شده و یا قطعی آب نداشته باشیم و هیچگونه حفاری در سطح شهر و یا روستاها نداشته باشیم. همه شعب، استانداردهای لازم بهداشتی را در خصوص کرونا خواهند داشت و ضد عفونی کامل مساجد و مدارس صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه همه شرایط و تمهیدات در خوزستان مهیای برگزاری انتخابات است، افزود: تاکید شده که فرمانداران به هیچ عنوان از محل خدمت خود خارج نشوند و پیگیری کنند که هیچ اختلالی در اینترنت، آب و برق در شهرستان‌ها وجود نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: سه فروند بالگرد در شهرهای ایذه، دزفول و اندیکا در نظر گرفته شده تا با بالگرد کار رای‌گیری انجام شود. مجموعه ستاد انتخابات استان به خوبی کار خود را پیش برده است و خوزستان آمادگی کامل برای روز ۲۸ خردادماه دارد.

نجاتی بیان کرد: مشکلات و نارضایتی‌هایی وجود دارد اما همیشه مردم در همه دوره‌های انتخاباتی حضور داشته‌اند و بار دیگر وفاداری خود را ثابت خواهد کرد و امیدواریم مشارکت خوبی از مردم خوزستان شاهد باشیم.

وی گفت: در بحث تخلفات انتخابات ریاست جمهوری، هیچ تخلفی به ستاد انتخابات استان خوزستان منعکس نشده است و هرچه اتفاق افتاده در راستای قانون بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار