کشاورزان خوزستانی از روش‌های آبیاری‌های نوین استفاده کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400 | 12:22 ب.ظ
کشاورزان خوزستانی از روش‌های آبیاری‌های نوین استفاده کنند   رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از کشاورزان و بهره برداران خوزستانی از روش‌های آبیاری نوین استفاده کنند تا از تسهیلات بانکی یارانه‌ای بهره‌مند شوند. خدارحم امیری زاده  با اشاره به نقش مهم روش‌های آبیاری در کاهش میزان مصرف آب اظهار داشت: به منظورحفاظت از منابع آبی و امکان توسعه بخش کشاورزی، به کشاورزان متقاضی اجرای […]

  رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از کشاورزان و بهره برداران خوزستانی از روش‌های آبیاری نوین استفاده کنند تا از تسهیلات بانکی یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

خدارحم امیری زاده  با اشاره به نقش مهم روش‌های آبیاری در کاهش میزان مصرف آب اظهار داشت: به منظورحفاظت از منابع آبی و امکان توسعه بخش کشاورزی، به کشاورزان متقاضی اجرای طرح آبیاری نوین ، تسهیلات یارانه‌ای پرداخت خواهد شد.
وی به میزان پرداخت تسهیلات یارانه‌ای اشاره‌ای نکرد ولی گفت:مطابق سال‌های گذشته به کشاورزانی که از روش‌های آبیاری نوین استفاده کنند یارانه ویژه که از طریق طرح‌ها و اعتبارات ملی تامین خواهد شد پرداخت می‌شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از کشاورزان متقاضی اجرای طرح های آبیاری نوین (قطره ای ، بارانی و نشتی) خواست به به اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند تا از تسهیلات ویژه بهره مند شوند.
امیری زاده با اشاره به کاهش چشمگیر نزولات جوی و آورد رودخانه های استان ، از کشاورزان خواست کرد به منظور حفظ منابع آبی از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنند.
بیشتر کشاورزان خوزستانی برای آبیاری اراضی زیرکشت از روش های سنتی آبیاری(غرقابی) که مصرف آب کشاورزی را به شدت افزایش می دهد استفاده می‌کنند.
روش‌های آبیاری غرقابی در بسیاری از کشورهای جهان به تدریج در حال منسوخ شدن است از این رو ضرورت استفاده از روش های نوین آبیاری در خوزستان که در سال های اخیر با خشکسالی شدید و تنش آبی رو  به رو است بیش از پیش احساس می‌شود.
استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که در صورت تامین آب مورد نیاز و استفاده از روش‌های آبیاری نوین ، امکان توسعه اراضی کشاورزی تا ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، عسل ، فراورده های دامی و شیلات به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نسخت کشوری قرار دارد.
طبق برنامه با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزارهکتاری مقام معظم رهبری و استفاده از روش های نوین آبیاری ، تولیدات بخش کشاورزی استان به ۲۵میلیون تن در سال خواهد رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار