راه آهن شلمچه به بصره مسیری برای زائران کربلا

تاریخ انتشار: سه شنبه 1 تیر 1400 | 10:09 ق.ظ
راه آهن شلمچه به بصره مسیری برای زائران کربلا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در پنجمین آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در هفتاد و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تصریح کرد: روند توسعه و آبادانی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه های زیربنایی در بخش‌های مختلف نشان دهنده این است که […]

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در پنجمین آیین افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در هفتاد و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تصریح کرد: روند توسعه و آبادانی کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه های زیربنایی در بخش‌های مختلف نشان دهنده این است که مردم به آینده خود و کشور امیدوار هستند.

حسن روحانی پیش در این آئین که به صورت ویدئو کنفرانسی انجام شد، خاطرنشان کرد: همه دولتمردان برای آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) تلاش نمودند اما هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب، جای کار وجود دارد. دولت تدبیر و امید توان خود برای بهبود شرایط در این منطقه را به کار گرفت و یقین داریم در دولت بعد نیز این مسیر ادامه خواهد داشت تا منطقه آزاد اروند به توسعه و رشد واقعی خود برسد.
رئیس جمهور تصریح کرد: در دیداری که با نخست وزیر عراق اسفندماه سال ۹۷ در سفر به بغداد داشتم بر سر موضوع لایروبی اروند رود تاکید شد و این موضوع به عنوان یکی ازمفاد تفاهمنامه فی مابین دو کشور در قالب بیانیه مشترک قید گردید که بی تردید این امر می‌تواند آبادانی را برای منطقه در پی داشته باشد.
روحانی، با اشاره به پروژه راه آهن شلمچه به بصره تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه های بسیار مهم است که ایران را به عراق و سپس به دریای مدیترانه متصل می کند که اجرای این پروژه ی مشترک نیزدر سفر یاد شده به تصویب رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اذعان داشت: با انجام و اتمام پروژه راه آهن شلمچه به بصره در سال های آینده و پس از گذار از پاندمی کرونا، شاهد تردد زائران اربعین از طریق این خط ریلی خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار