محصولات اکسین نقش بسیار مهمی در بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و تکمیل پروژه‌های صنعتی کشور داشته است

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 تیر 1400 | 10:11 ق.ظ
محصولات اکسین نقش بسیار مهمی در بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و تکمیل پروژه‌های صنعتی کشور داشته است امین آسیابان سرپرست شرکت فولاد اکسین خوزستان دستاوردهای اکسین در محصولات را تشریح کرد، شرکت فولاد اکسین خوزستان، با رویکرد تامین نیازمندی صنایع و بازارهای هدف، نقش بسیار مهمی در بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و تکمیل پروژه‌های صنعتی در کشور داشته است. این شرکت توانسته است به میزان قابل‌توجهی ورق‌های استراتژیک در حوزه‌های نفت، گاز، […]

امین آسیابان سرپرست شرکت فولاد اکسین خوزستان دستاوردهای اکسین در محصولات را تشریح کرد، شرکت فولاد اکسین خوزستان، با رویکرد تامین نیازمندی صنایع و بازارهای هدف، نقش بسیار مهمی در بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و تکمیل پروژه‌های صنعتی در کشور داشته است. این شرکت توانسته است به میزان قابل‌توجهی ورق‌های استراتژیک در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، معدن و راه‌سازی را تامین کند. از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها می‌توان به تولید انبوه (حدود ۳۶۰ هزار تن) ورق‌های با گرید «API۵L X۶۰MS» پروژه خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک، تولید ورق‌های با گرید «API۵L X۷۰PSL۲» برای ساخت لوله‌های ۵۶اینچ انتقال گاز، تولید ورق‌های با گرید «A۲۸۳GR.C-NACE» به منظور ساخت مخازن جاسک، تولید ورق با گریــدهــای «۳۰CRNiMo۸» و «C۴۵» برای ساخـت قطعـات با استحکـام تسلیـم بالا و همچنین بومی‌سازی و تولید ورق‌های ضدسایش «OXINAR۴۰۰» و «OXINAR۴۵۰» اشاره کرد.

همچنین با تشکیل کارگروه مشترک میان فولاد اکسین، ایمیدرو، جهاد دانشگاهی، فولاد مبارکه و فولاد اسفراین، مطالعات فنی و بازرگانی اولیه به منظور تولید ورق‌های فولادی «Cryogenic» صورت گرفته است. این ورق‌ها برای ساخت مخازن ذخیره و تحت فشار اکسیژن، نیتروژن و سایر گازهای مایع‌شده (همانند «LPG» و «LNG») کاربرد دارند.

وی در رابطه با محصولات جدید فولاد اکسین بیان کرد، یکی از ویژگی‌های خاص این شرکت تعیین نوع عملیات نورد بر اساس خواص مکانیکی مورد نظر مشتریان و مطابق با استاندارهای بین‌المللی است. تجهیزات خط نورد شرکت فولاد اکسین خوزستان به گونه‌ای طراحی شده‌ است که قابلیت انجام عملیات نورد به چهار روش شامل نورد معمولی (CR)، نورد کنترل‌شده از نظر دما (TCR)، نورد ترمومکانیکال همراه با خنک‌کاری در هوا (TMR) و نورد ترمومکانیکال همراه با خنک‌کاری توسط آب (TMR+ACC) را دارد.
از طرف دیگر، محصولات تولیدی جدید شرکت گونه‌های فولادی مختلفی را شامل می‌شوند. ورق‌های عریض فولادی با گریدهای «API۵L X۴۲PSL۲»، «API۵L X۵۲PSL۲»، «API۵L X۶۰MS» و «API۵L X۷۰PSL۲» جزو فولادهای میکروآلیاژی هستند که علاوه بر مصرف در صنایع نفت و گاز، با فناوری خاص و به روش نورد ترمومکانیکال تولید می‌شوند.

همچنین ورق‌های ضدسایش با گریدهای «OXINAR۴۰۰» و «OXINAR۴۵۰» جزو فولادهایی هستند که علاوه بر اینکه در ساخت تجهیزات راه‌سازی به کار می‌روند، برای تولید آن‌ها از فرایند عملیات حرارتی، به‌ویژه کوئنچ و تمپر، استفاده شده است. شایان ذکر است که ورق‌های فولادی ضدسایش و با استحکام بالا (High Strength Wear Resistant Plates) جزو ورق‌های مصرفی خاص در صنایع داخلی کشور هستند و به علت فقدان تکنولوژی و تولید این ورق‌ها در اشل صنعتی، تامین نیاز صنایع داخلی از طریق واردات صورت می‌گیرد. درآمدزایی تولید ورق ضدسایش به هیچ عنوان قابل‌مقایسه با محصولات معمول نیست و این موضوع به دلیل خاص بودن این نوع فولادها و بالا بودن تکنولوژی و تجهیزات تولیدی آن‌هاست.

ورق‌های با گرید فولادی «A۲۸۳GR.C-NACE» و «A۵۱۶GR,۷۰-NACE» جزو دسته فولادهای مقاوم در برابر خوردگی‌اند. این ورق‌ها برای ساخت مخازن ذخیره تحت فشار نفت و گاز در محیط ترش مورد استفاده قرار می‌گیرند. محصولات فوق به روش نورد ترمومکانیکال و همچنین انجام فرایند عملیات حرارتی نرمالایزینگ تولید می‌شوند.

ورق‌های با گرید فولادی «P۳۵۵GH»، مطابق با استاندارد «EN۱۰۰۲۸-۲»، به منظور ساخت مخازن با دمای کاری بالا کاربرد دارند. این محصول به روش نورد ترمومکانیکال و همچنین انجام فرایند عملیات حرارتی نرمالایزینگ تولید می‌شود.

ورق‌های با گرید فولادی «۳۰CRNiMo۸»، «C۴۵» و «S۶۹۰Q» جزو دسته فولادهای با استحکام تسلیم بالا هستند و درموارد صنعتی خاص به کار می‌روند که نیاز به استحکام‌های بالا دارند. روش تولید این ورق‌ها انجام نورد کنترل‌شده به همراه عملیات حرارتی کوئنچ و تمپر است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار