معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛

از مراجعه به مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی خودداری کنید/ محموله جدید واکسن در راه

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 تیر 1400 | 09:42 ق.ظ
از مراجعه به مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی خودداری کنید/ محموله جدید واکسن در راه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فعلا واکسیناسیون با همه ظرفیت انجام نمی‌شود و تنها تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال که نوبت تزریق دوز دوم آن‎‌ها فرا رسیده، در حال انجام است.  دکتر سید محمد علوی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بیماری در خوزستان نسبت به […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فعلا واکسیناسیون با همه ظرفیت انجام نمی‌شود و تنها تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال که نوبت تزریق دوز دوم آن‎‌ها فرا رسیده، در حال انجام است.

 دکتر سید محمد علوی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بیماری در خوزستان نسبت به بسیاری از نقاط کشور با ثبات‌تر است؛ هر چند نباید از اهمیت مساله غافل شویم زیرا این وضعیت، به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

وی افزود: با احتساب شهرستان تازه تاسیس کرخه، در حال حاضر در استان خوزستان ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۵ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از مشکلاتی که ما را نگران می‌کند، برخی باورهای غلط در مورد واکسیناسیون، کرونا، اطلاعات ناقص در مورد راه‌های انتقال و روش‌های پیشگیری، استفاده نادرست از فضای مجازی و انتشار مطالب غیرعلمی ضد ماسک و ماسک است.

علوی بیان کرد: در واکسیناسیون کرونا، خوب جلو رفتیم و پوشش نسبتا مطلوبی پیدا کردیم اما به دلیل کمبود واکسن، فعلا واکسیناسیون با همه ظرفیت انجام نمی‌شود و تنها تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال که نوبت تزریق دوز دوم آن‎‌ها فرا رسیده، در حال انجام است.

وی تصریح کرد: محموله جدید واکسن در راه است و به محض ورود به خوزستان، اطلاع‌رسانی خواهد شد و از هم‌استانی‌های واجد شرایط از طریق ارسال پیامک برای دریافت واکسن دعوت می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: فعلا مردم از مراجعه به مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی خودداری کنند.

وی  افزود: مردم مطمئن باشند سهمیه دوز دوم آن‌ها محفوظ است و چند روز تاخیر در دریافت دوز دوم، هیچ خللی در ایجاد ایمنی به وجود نمی‌آورد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار