مبارزه علیه کنه تارتن در نخلستان‌های شادگان

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 تیر 1400 | 12:21 ب.ظ
مبارزه علیه کنه تارتن در نخلستان‌های شادگان مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اینکه از نیمه اول خرداد ماه مبارزه با کنه گرد آلود در ۱۵۰۰هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شد، گفت: در مبارزه شیمیایی از سموم کنه کش مانند هگزا تیازوکس، فن پایروکسی میت، پیر یدابن، آبامکتبن خوشه‌ها با دقت سم پاشی می‌شود. خلیل منیعات افزود:کَنه گردآلود خرما (تار […]

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اینکه از نیمه اول خرداد ماه مبارزه با کنه گرد آلود در ۱۵۰۰هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شد، گفت: در مبارزه شیمیایی از سموم کنه کش مانند هگزا تیازوکس، فن پایروکسی میت، پیر یدابن، آبامکتبن خوشه‌ها با دقت سم پاشی می‌شود.

خلیل منیعات افزود:کَنه گردآلود خرما (تار عنکبوتی) از اوایل تابستان همزمان با گرم شدن هوافعالیت خود را آغاز می‌کند و با مکیدن شیره درختان موجب لاغر شدن آن‌ها می‌شود. او گفت: با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه گردآلود روی محصول نخیلات به منظور کاهش خسارت، مبارزه بر علیه این آفت در شهرستان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش خسارت وارده به محصول خرما در اثر آلودگی به آفت کنه گردآلود، هر ساله عملیات کنترل این آفت از نیمه اول خرداد ماه در شهرستان شادگان آغاز می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار