تحقق گام دیگری از طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیزجنوب؛

عملیات اجرایی طرح توسعه میدان‌های چلینگر و گرنگان آغاز شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 تیر 1400 | 10:09 ق.ظ
عملیات اجرایی طرح توسعه میدان‌های چلینگر و گرنگان آغاز شد با استقرار دکل حفاری در موقعیت طرح توسعه میدان‌های چلینگر و گرنگان، عملیات تحت‌الارضی توسعه این میدان‌ها، به عنوان یکی از بسته‌های قراردادی طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب، وارد فاز اجرایی شد.  آماده‌سازی موقعیت حفاری دومین چاه این طرح نیز در دست اقدام است و طبق برنامه زمان‌بندی، کار حفاری چاه دوم طی ۲ […]

با استقرار دکل حفاری در موقعیت طرح توسعه میدان‌های چلینگر و گرنگان، عملیات تحت‌الارضی توسعه این میدان‌ها، به عنوان یکی از بسته‌های قراردادی طرح ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب، وارد فاز اجرایی شد.

 آماده‌سازی موقعیت حفاری دومین چاه این طرح نیز در دست اقدام است و طبق برنامه زمان‌بندی، کار حفاری چاه دوم طی ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.

میدان‌های چلینگر و گرنگان در مجاورت هم و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران قرار دارند و طرح توسعه‌ آنها طی یک قرارداد در قالب طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید به شرکت گلوبال پتروتک کیش واگذار شد.

در این طرح در بخش تحت‌الارض، حفاری ۵ حلقه چاه جدید و در بخش سطح‌الارض، تبدیل مجموعه تفکیک‌گر سرچاهی چلینگر-۳ به واحد تفکیک و تقویت فشار نفت، نصب تلمبه‌های انتقال نفت با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز، احداث واحد تفکیک و تقویت فشار گرنگان و احداث چندین رشته خط لوله انتقال نفت و گاز در دستور کار قرار دارد.

 پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار