آخرین حضور؛ قدردانی «اوپک» از «زنگنه»

تاریخ انتشار: شنبه 12 تیر 1400 | 09:37 ق.ظ
آخرین حضور؛ قدردانی «اوپک» از «زنگنه» سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی خود با پخش نماهنگی، از حضور چندساله بیژن زنگنه در وزاتخانه‌های نفت و نیرو ایران قدردانی کرد. این نماهنگ که به مناسبت آخرین حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک تهیه شده است امروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) […]

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی خود با پخش نماهنگی، از حضور چندساله بیژن زنگنه در وزاتخانه‌های نفت و نیرو ایران قدردانی کرد.

این نماهنگ که به مناسبت آخرین حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک تهیه شده است امروز (پنجشنبه، دهم تیرماه) همزمان با یکصد و هشتاد و یکمین نشست عادی این سازمان پخش شد.

محمد سانوسی بارکیندو: زنگنه نمونه بارز نجابت و تجسم صداقت است

دبیرکل اوپک در بخشی از این نماهنگ گفت: ما به دلیل خدمات جانانه ایشان به این سازمان در طول سال‌های متمادی به عنوان رئیس هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران بسیار قدردانیم.

وی افزود: زنگنه در دوران تصدی وزارت نیرو از ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ و سپس به عنوان وزیر نفت از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ و از ۲۰۱۳ تاکنون، خدمات متمایزی به کشور خود و این سازمان ارائه داده و با شخصیت با وقار خود، ویژگی‌های منحصر به فردی در راهبری و تخصص دیپلماتیک نمایان کرده، ایشان نمونه بارز نجابت و تجسم صداقت است.

محمد سانوسی بیان داشت: شما به‌عنوان طولانی‌ترین رئیس هیئت نمایندگی یک کشور عضو اوپک، در میان همتایان خود در این صنعت و در دبیرخانه احترام بالایی دارید. دانش علمی و تخصص صنعتی شما بسیاری از نشست‌های وزیران، سمینارهای اوپک و رویدادهای صنعتی که در آنها شرکت کرده‌اید را تحت تأثیر قرار داده و غنی کرده است.

دبیرکل اوپک گفت: به عنوان ریش‌سفید نشست اوپک و نشست‌های وزارتی اوپک و غیر اوپک (اوپک پلاس)، رهبری با وقار و حضور قدرتمند جنابعالی تأثیری قابل توجه ایجاد کرده است، به‌ویژه در چالش برانگیزترین دوران در دهه‌های گذشته. من به شما اطمینان می‌دهم که موفقیت ما بدون فداکاری، احساس کار گروهی و ذکاوت دیپلماتیک شما، چیزی که امروز هست، نبود. همه ما از دانش و چشمه خرد شما بهره‌مند شدیم.

 

محمد بن حمد الرمحی: در پیشرفت من موثر بوده­اید

وزیر نفت و گاز عمان نیز در این نماهنگ گفت: دوست عزیزم، همکار گرامی، آقای زنگنه. این روز برای بسیاری از ما یک روز غم‌انگیز است، اما من تصمیم دارم آن را برای شما جشن بگیرم. می‌خواهم از سهم شما در صنعت و کمک‌های شما تجلیل کنم و بیشتر از همه، تا آنجا که به من مربوط است، سهم شما در توسعه خودم است.

محمد بن حمد الرمحی افزود: من هنگامی که تازه‌ وزیر شده بودم، با شما قدم‌زدن را آغاز کردم و شما هرگز برای حمایت از من فروگذار نکردید. صحبت‌های‌مان را به عنوان مشاوره و مذاکرات‌مان را به عنوان نصیحت در نظر گرفته‌ام. باور کنید در طول حدود ربع قرن که ما یکدیگر را می‌شناسیم، شما مرا نصیحت کرده‌اید و در پیشرفت من مؤثر بوده‌اید.

وی  بیان داشت: شما نه تنها به اوپک، بلکه به بسیاری از ما که به صادرات نفت خام خود به بازار وابسته هستیم، کمک کرده‌اید. خرد شما، آرامش شما، ارزیابی شما از شرایط دشوار به‌واقع بسیار تأثیرگذار بوده است و من آن را کمکی بسیار گرانبها می‌نامم.

 

بن سلمان: به دوستی با آقای زنگنه افتخار می کنم

 

وزیر انرژی عربستان نیز پس از پخش نماهنگ گفت: دوستی با آقای زنگنه همواره راهبردی بوده است و من به این دوستی افتخار می‌کنم.

وی افزود: زنگنه دوست شخصی من است و از زمانی که به اوپک ملحق شدم، دوست یکدیگر بوده‌ایم. من همیشه دوستی با ایشان را معنی‌دار می‌دانم.

وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه دوستی با آقای زنگنه همواره راهبردی بوده است، ادامه داد: ما خود را به اوپک محدود نکردیم و توانستیم موفقیت‌هایی به دست آوریم.

بن‌سلمان در پایان خطاب به زنگنه یادآور شد: به دوستی با آقای زنگنه افتخار می‌کنم و  افتخار می‌کنم شما من را دوست خود بدانید؛ دوست دارم این دوستی را تا زمانی که زنده هستم ادامه دهم.

پایگاه اطلاع رسانی مناطق نفتخیز جنوب 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار