اتلاف ۱۲ تن ماهی در دهدز

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 11:49 ق.ظ
اتلاف ۱۲ تن ماهی در دهدز  فرمانداری دهدز، مجید رحمانی اظهار داشت: پنجشنبه در پی انتشار مواد سمی در آب ورودی به شیلات شهرستان دهدز از توابع ایذه، ۱۲ تن ماهی شیلات دچار مسمومیت و تلف شدند. وی افزود: با اعلام این خبر تیم‌های کارشناسی و تحقیقاتی از شیلات و محیط زیست این شهرستان جهت بررسی علت حادثه در محل حضور […]

 فرمانداری دهدز، مجید رحمانی اظهار داشت: پنجشنبه در پی انتشار مواد سمی در آب ورودی به شیلات شهرستان دهدز از توابع ایذه، ۱۲ تن ماهی شیلات دچار مسمومیت و تلف شدند.

وی افزود: با اعلام این خبر تیم‌های کارشناسی و تحقیقاتی از شیلات و محیط زیست این شهرستان جهت بررسی علت حادثه در محل حضور و مسمومیت ماهی‌ها را در بررسی اولیه اثبات کردند ولی علت دقیق حادثه تا تحقیقات آزمایشگاهی هنوز مشخص نیست.

بخشدار دهدز تصریح کرد: مسموم بودن آب ورودی شیلات به دو علت ممکن است و آن این است که یا کود شیمیایی زمین‌های کشاورزی اطراف به آب ورود کرده است و یا اینکه شخص و یا اشخاصی به صورت عمدی کلر به آب تزریق کرده و باعث این حادثه شدند.

رحمانی در خصوص احتمال دست داشتن عامل انسانی در این حادثه توضیح داد: دخالت عامل انسانی برای کارشناسان ما محرز شده است ولی آن‌که علت سهوی بوده و یا عمدی بوده پس از گزارش آزمایشگاه اعلام خواهد شد ولی آنچه اعلام شده مواد شیمیایی به داخل آب نفوذ کرده و آب را برای ماهی‌ها سمی کرده بود.

وی در ادامه افزود: تحقیقات کارشناسان محیط زیست و شیلات تا حصول اطمینان از علت دقیق حادثه در حال انجام است و با نمونه‌گیری از آب و همچنین تشریح ماهی‌های تلف شده به زودی مقصرین حادثه معرفی و علیه آن‌ها اقدام لازم خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار