سوخت کشت‌های غیرمجاز تابستانه در خوزستان تامین نمی‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400 | 12:00 ب.ظ
سوخت کشت‌های غیرمجاز تابستانه در خوزستان تامین نمی‌شود نعمت‌الله نجفی گفت: شرکت متبوع هیچ تعهدی برای تامین سوخت موتورپمپ گازوییلی که برای کشت تابستانه برداشت می‌کنند نمی‌پذیرد. وی گفت:شرکت پخش فراورده های نفتی برای تامین کشت تابستانه که منطبق با مصوبه کارگروه کشاورزی خوزستان و موافقت سازمان آب و برق باشد مشکلی ندارد. مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با اشاره به […]

نعمت‌الله نجفی گفت: شرکت متبوع هیچ تعهدی برای تامین سوخت موتورپمپ گازوییلی که برای کشت تابستانه برداشت می‌کنند نمی‌پذیرد.
وی گفت:شرکت پخش فراورده های نفتی برای تامین کشت تابستانه که منطبق با مصوبه کارگروه کشاورزی خوزستان و موافقت سازمان آب و برق باشد مشکلی ندارد.
مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) با اشاره به اینکه کشت تابستانه در خوزستان به علت خشکسالی و تنش آبی در مقایسه با سال زراعی گذشته به یک چهارم کاهش یافته است افزود: به همان میزان سطح کشت مصوب و محدود در فصل تابستانه،سوخت یارانه‌ای تخصیص داده خواهد شد.

وی گفت: سوخت یارانه‌ای مورد نیاز برای کشت‌های دایمی و باغ‌های استان تامین می‌شود. 
با وجود ممنوعیت کشت پرآب برنج در فصل زراعی جاری ، برخی از شالیکاران خوزستانی بدون توجه به ممنوعیت کشت ، اقدام به کشت برنج در حاشیه رودخانه های کرخه ، کارون و شاوور کردند که این مساله دبی این رودخانه ها را کاهش داده و تامین حقابه تالاب‌های استان را با مشکلات و چالش های جدی رو به رو کرده است.

افزایش ۱۷درصدی مصرف بنزین
مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از افزایش ۱۷درصدی مصرف بنزین در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نجفی افزود:افزایش مصرف بنزین به منزله کاهش میزان رعایت شیوه‌های بهداشتی و افزایش ترددهای غیرضروری و سفرهای درون و برون استانی است.
وی گفت: مصرف سوخت هواپیماهای مسافری در فرودگاه اهواز نیز در بهار امسال با ۵۰درصد افزایش به ۱۵۰هزار لیتر در روز رسید.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) مصرف روزانه بنزین در محدوده عملیاتی این شرکت را ۳.۵میلیون لیتر بیان کرد و افزود: از این میزان ، حدود ۶۰۰هزار لیتر بنزین یورو چهار از پالایشگاه شازند اراک برای کلانشهر اهواز تامین می شود.
بر اساس مصوبه هیات دولت ، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران موظف است برای کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور از جمله اهواز ، بنزین یورو چهار تامین کند.

محدودیت کاری جایگاه های گاز سی ان جی در شهرهای گرمسیری خوزستان
مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت:محدودیت کاری جایگاه های گازسی.ان.جی در شهرهای گرمسیری استان به علت گرمای شدید و ضرورت کاهش مصرف برق در ایام پیک اجرایی شده ولی جایگاه‌های بنزین به صورت متعارف و تمام وقت فعال هستند.
نجفی افزود: بر اساس جدول تنظیمی ، نیمی از جایگاه های گاز سی.ان.جی. در خوزستان از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و نیمی دیگر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ تعطیل هستند. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار