رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از زندان دزفول: بازدید از زندان ها در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار است

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 10:56 ق.ظ
رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از زندان دزفول: بازدید از زندان ها در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار است رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بازدید از زندان شهرستان دزفول گفت: بازدید و رسیدگی به امور زندانیان و نظارت قضات بر اجرای صحیح قانون در داخل زندان ها می تواند در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار باشد. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی هدف از این بازدید را رسیدگی به امور زندانیان و […]

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بازدید از زندان شهرستان دزفول گفت: بازدید و رسیدگی به امور زندانیان و نظارت قضات بر اجرای صحیح قانون در داخل زندان ها می تواند در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی هدف از این بازدید را رسیدگی به امور زندانیان و نظارت قضات بر اجرای صحیح قانون در داخل زندان ها عنوان کرد و افزود: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، جهت رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی زندانیان و جلوگیری از بروکراسی اداری و اهمیت به آزادی افراد با حضور در این زندان و دیدار با مددجویان بر آن هستیم تا با استفاده از اختیارات قانونی و ابتکار عمل، مشکلات قانونی، قضایی و اجرایی زندانیان را در چارچوب قانون مرتفع نماییم.
وی گفت: یکی از برنامه های تحولی دستگاه قضایی، بحث ساماندهی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندان هاست که این طرح برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است و با رویکرد و نگرش تغییر وضع موجود با ورود به حوزه زندان و امور زندانیان، به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان می پردازد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: فلسفه اعمال و وضع مجازات صرف نظر از آثار بازدارندگی برای فرد مرتکب باید به نحوی باشد که زمینه بازگشت وی به جامعه فراهم کند و بخش عمده ای از این کار توسط قضات در دادسرا از طریق نظارت بر اجرای مجازات، مجموعه سازمان زندان ها و اقدامات قانونی قضات انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: پیامدهای حبس در بعد اقتصادی، اجتماعی و روانی صرفا متوجه اشخاص زندانی نیست، بلکه خانواده وی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و با آسیب‌های متعدد مواجه می‌سازد. در این زمینه هم برای خود زندانی و هم خانواده هایشان کلاس ها و دوره های مختلف فرهنگی تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی، تحصیلی و روانشناسی برگزار می شود.
در این بازدید معاونین قضایی رئیس کل، دادستان مرکز استان، مدیر کل اداره زندان های خوزستان و جمعی از قضات نیز حضور داشتند و ضمن دیدار با مددجویان، به درخواست‌های آنان در حوزه‌های مختلف از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تخفیف مجازات، تعلیق، پابند الکترونیکی و موارد دیگر رسیدگی و دستورات لازم و مقتضی در این خصوص صادر شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار