رئیس کل دادگستری استان خوزستان: توجه به حقوق عامه یکی از رسالت های مهم دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 11:38 ق.ظ
رئیس کل دادگستری استان خوزستان: توجه به حقوق عامه یکی از رسالت های مهم دستگاه قضایی است رئیس کل دادگستری استان خوزستان، توجه به حقوق عامه را رسالت مهم دستگاه قضایی و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و آن را یکی از تحولات اساسی در نظام قضایی دانست.  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نشست با رئیس، دادستان و قضات حوزه قضایی دزفول گفت: دستگاه قضایی به عنوان نهاد […]

رئیس کل دادگستری استان خوزستان، توجه به حقوق عامه را رسالت مهم دستگاه قضایی و مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و آن را یکی از تحولات اساسی در نظام قضایی دانست.
 حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نشست با رئیس، دادستان و قضات حوزه قضایی دزفول گفت: دستگاه قضایی به عنوان نهاد مرجع، عهده دار و احیاگر اقامه حقوق مردم و ضامن اجرای عدالت همه جانبه شناخته می شود. از این رو باید با اجرای این رسالت مهم از حقوق عامه حمایت کند و اینگونه ضامن اجرای عدالت همه جانبه در جامعه باشد.
وی با اشاره به جایگاه خطیر قضاوت، اظهار داشت: خداوند این توفیق بزرگ یعنی عدالت‌ پروری را نصیب همه ما کرده لذا شایسته است که همکاران با بهره‌مندی بهینه از این فرصت ارزشمند جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده و بهره ببرند.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان خطاب به قضات با بیان اینکه در سند تحول قضایی از مجموعه قضایی انتظار کار جهادی و خدمت بی وقفه وجود دارد و امید مردم به مبارزه قوه قضائیه با فساد است، گفت: تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارید، در راه خدمت به مردم تلاش نمائید چرا که این فرصت و افتخار خدمت به مردم بسیار زود گذر است و آنچه به عنوان حاصل عمر برجای می ماند، تنها لذت خدمت صادقانه و خالصانه به مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با تاکید بر استفاده از دادرسی الکترونیک در رسیدگی به پرونده ها، اظهار داشت: خدمات قضایی با سرعت و سهولت و با حداقل نیاز به حضور فیزیکی مردم به حضور در محاکم، گام بلندی برای ارتقاء به رسیدگی به پرونده هاست و راه اندازی این سیستم نه تنها موجب افزایش کارایی و بهره وری دادگاه ها می شود بلکه دسترسی طرفین پرونده به فرآیند دادرسی و اطلاعات پرونده ها را نیز تسهیل می کند.
وی افزود: به رغم اینکه در ابتدای شیوع کرونا این بیماری در همه زمینه‌ها یک تهدید بزرگ محسوب می‌شد، اما به حول و قوه الهی دستگاه قضایی با تبدیل این تهدید به فرصت، دادرسی الکترونیکی را با سرعت در مراجع قضایی توسعه داد.
وی درخصوص اقدامات دادگستری خوزستان برای تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان خوزستان با دبیری دادستان مرکز استان تشکیل شده و نشست‌های مختلفی با عوامل تولید، تجار و شرکت‌ها برگزار شده است.
رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: این ستاد به صورت روزانه با صنعتگران و تولیدکنندگان سراسر استان نشست‌هایی برگزار و ضمن بررسی مشکلات از نزدیک، معضلات قضایی، بانکی و اداری را رفع می‌کند.
وی در ادامه بر اجرای سیاست‌های ابلاغی، کاهش موجودی پرونده‌ها، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به مردم تاکید کرد.
در ادامه این جلسه دادستان مرکز استان، معاون برنامه ریزی و راهبردی و معاون قضایی و نظارت بر دادسرها و اجرای احکام ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات قضات حوزه قضایی دزفول در خدمت رسانی به ارباب رجوع و روند رسیدگی به پرونده ها، به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت، ضعف و راهکارهای لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود در شعب دادگاه ها، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان پرداختند.
همچنین محمدیار ممبینی رئیس دادگستری و منصور محمدی خباز دادستان عمومی و انقلاب دزفول، بخش هایی از مشکلات، کمبودها و گزارش عملکرد شعب دادگاه ها، دادسراها و شورای حل اختلاف را به اطلاع رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین وی رساندند و قضات دادگاه و دادسرای این شهرستان نیز به ارائه انتقادات، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود درخصوص اجرای صحیح اهداف و سیاست های دستگاه قضایی پرداختند و خواستار رفع مشکلات و کمبودهای شعب با راهکارهای مناسب شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار