نگرانی از مراودات شهرهای پرخطر با شوشتر

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 تیر 1400 | 10:33 ق.ظ
نگرانی از مراودات شهرهای پرخطر با شوشتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از افزایش ورودی بیماران کرونا به بیمارستان در روزهای اخیر خبر داد. دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نارنجی شوشتر اظهار کرد: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری بهداشتی شوشتر تقریبا ثابت است اما در یکی دو روز […]

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از افزایش ورودی بیماران کرونا به بیمارستان در روزهای اخیر خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نارنجی شوشتر اظهار کرد: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری بهداشتی شوشتر تقریبا ثابت است اما در یکی دو روز گذشته روند ورودی بیماران به بیمارستان افزایش یافته است.

وی افزود: فعلا وضعیت نگران‌کننده نیست اما از ورود گونه جدید دلتا نگران هستیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با توجه به مراودات شهرهایی از جمله چابهار، شهرهای خراسان جنوبی و بنادر با شوشتر نگران گونه جدید دلتا هستیم اما فعلا شرایط پایدار است.

کلانتر تصریح کرد: باید قبل از اینکه دیر شود، محدودیت‌های شدیدی برای جلوگیری از رفت و آمد به مراکز و شهرهای پرخطر قرمز اجرا شود. نباید این محدودیت‌ها صرفا روی کاغذ باشد و نگرانی ما از این بابت است که مصوبات در حد مصوبه بمانند.

وی بیان کرد: اجرای مصوبات بسیار اهمیت دارد. در پیک سوم بیماری، ورود و خروج در خوزستان بدون تست PCR ممنوع شد. با وجود اینکه انجام این کار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سخت بود اما بسیار خوب مدیریت شد و اجازه ندادیم خوزستان محلی برای شیوع کرونای انگلیسی شود بنابراین باید در شهرهای قرمز با جدیت، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات در شوشتر قابل قبول است اما مشکل ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط عموم مردم در سطح جامعه است.

کلانتر تصریح کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در سطح شهر حدود ۶۰ درصد و حتی کمتر است. مراسم‌ها نیز به صورت متعدد در حال برگزاری هستند.

وی در خصوص دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به معنی اجرای محدودیت‌ها است که خستگی اجتماعی از اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به دنبال دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: گرمای هوا و وجود موج منفی و نا امیدی در مردم به دلیل مشکلات مختلف زندگی، از دیگر دلایل تاثیرگذار در کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار