آینده جامعه صیادی در خطر است

تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1400 | 11:33 ق.ظ
آینده جامعه صیادی در خطر است خون میرزایی رییس سازمان شیلات کشور گفت: به جهت اینکه منابع، ذخایر و زیستگاه‌ها در معرض بهره برداری بیش از اندازه هستند و از سویی دیگر، میزان تولید و ظرفیت منابع آبی با این میزان صید و روش‌های غیر مجاز صید سازگاری ندارد؛ قطعا آینده جامعه صیادی نگران کننده است. او بیان داشت: شغل صیادی با کمترین هزینه و […]

خون میرزایی رییس سازمان شیلات کشور گفت: به جهت اینکه منابع، ذخایر و زیستگاه‌ها در معرض بهره برداری بیش از اندازه هستند و از سویی دیگر، میزان تولید و ظرفیت منابع آبی با این میزان صید و روش‌های غیر مجاز صید سازگاری ندارد؛ قطعا آینده جامعه صیادی نگران کننده است.

او بیان داشت: شغل صیادی با کمترین هزینه و سرمایه گذاری زیر ساختی از سوی دولت، در نقطه صفر مرزی فعالیت تولیدی، اقتصادی، مرزبانی و امنیتی را برای کشور انجام می‌دهد و فعالیت این قشر زحمتکش با بسیاری از شاغلین در سایر حوزه‌های کشوری قابل مقایسه نیست.

خون میرزایی با بیان اینکه به منظور انجام رسالت ذاتی خود و به منظور ارائه دستاورد‌های رو به رشد به لحاظ کمی و کیفی نمونه‌های این بخش را در همه حوزه‌ها سالانه معرفی می‌نماییم، تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های شیلات در بخش‌های صیادی، آبزی پروری، یگان حفاطت، اجرایی و سایر حوزه‌ها مثبت گزارش شد.

 رییس سازمان شیلات کشور  ادامه داد: به جهت اینکه منابع، ذخایر و زیستگاه‌ها در معرض بهره برداری بیش از اندازه هستند و از سویی دیگر، میزان تولید و ظرفیت منابع آبی با این میزان صید و روش‌های غیر مجاز صید سازگاری ندارد؛ قطعا آینده جامعه صیادی نگران کننده است.

 این مقام مسئول گفت: دولت با توجه به گستردگی وظایف و مسئولیت‌ها و اینکه ما بخواهیم به شیوه‌ای پیش برویم که دولت یا سازمان شیلات در مقابل جامع صیادی قرار بگیرد برای ما در بلند مدت تضمین کننده حفظ منابع آبی و زیستگاه‌ها نخواهد بود و ما باید در بدنه جامعه صیادی به عنوان بهره برداران و مالکین اصلی این سرمایه یک تحرکی ایجاد کنیم و از آینده تیره و تاری که در انتظار این قشر زحمتکش است آن‌ها را آگاه کنیم.

خون میرزایی اظهار داشت: کلیه تجربیات صیادان مبنای علمی و تحقیقاتی دارد و این امر حاکی از ارتباط و اعتماد خوب حوزه‌های مختلف شیلات با هم بوده است و فشار‌های اقتصادی کوتاه مدت نباید آینده ما را به خطر بیندازد و اگر به حرفه صیادی به عنوان شغلی مقطعی و گذرا نگاه کنیم قطعا نوع رفتار متفاوت خواهد بود.

او افزود: در مقابله با تخلفات، توسط دستگاه‌های ذیربط اراده محکمی وجود دارد، اما کافی نیست و لازم است خلا و کمی و کاستی‌های موجود با پشتیبابی صیادان عزیز کنترل شود در غیر این صورت، ۵ سال آینده باید به دنبال مقصر تخلفات بگردیم.

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان گفت: ما به دنبال حلقه‌های مفقوده در زیر بخش‌های مختلف شیلات هستیم و کلیه مسائل و موانع موجود، فارغ از کمیت در حال مرتفع شدن است.

او بیان داشت: دریا خالی از آبزیان شده است و عده‌ای هنوز به زنگ خطر و هشدار‌ها اعتنایی نمی‌کنند و اگر تعداد زیادی از صیادان براساس استاندار‌ها عمل کنند بسیاری از مشکلات قابل پیشگیری است.

ابوعلی ادامه داد: مسائلی از جمله ارائه تسهیلات ویژه به صیادان، حل مشکلات بیمه ای، کنترل و نظارت بر روش‌های صید غیرمجاز و غیر استاندارد نیز جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که در دست پیگیری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار