انتقال آب با تانکر از سد کارون ۳ به دهدز

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1400 | 10:46 ق.ظ
انتقال آب با تانکر از سد کارون ۳ به دهدز فرماندار ایذه از تایید طرح انتقال انتقال آب با تانکر از دریاچه سد کارون ۳ به دهدز خبر داد. حسن نبوتی در خصوص بی آبی در دهدز اظهار کرد: از چندین سال پیش آب شرب دهدز و ۴۰ روستای اطراف آن از سه حلقه چاه تامین می‌شد اما به دلیل کاهش شدید بارندگی میزان آب […]

فرماندار ایذه از تایید طرح انتقال انتقال آب با تانکر از دریاچه سد کارون ۳ به دهدز خبر داد.

حسن نبوتی در خصوص بی آبی در دهدز اظهار کرد: از چندین سال پیش آب شرب دهدز و ۴۰ روستای اطراف آن از سه حلقه چاه تامین می‌شد اما به دلیل کاهش شدید بارندگی میزان آب چاه‌ها تقریبا به یک‌سوم کاهش یافته است.

به گزارش کشاورزی پرس وی افزود: روند کاهش آب چاه‌ها به گونه‌ای شده که جوابگوی نیاز آبی شهر دهدز و روستاهای اطراف آن نیست.

فرماندار ایذه گفت: کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان سفره‌های آب زیر زمینی را ارزیابی کردند اما امکان حفر چاه جدید در منطقه برای رفع مشکل کم‌آبی در کوتاه‌مدت وجود نداشت.

نبوتی ادامه داد: دهدز در کنار دریاچه سد کارون ۳ واقع شده است اما حدود ۸۰۰ متر با دریاچه اختلاف ارتفاع دارد بنابراین به منظور آبرسانی با تانکر به مناطق مسکونی، طرح انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ مورد مطالعه و طراحی قرار گرفت و طی چند جلسه کارشناسی نهایتا طرح مورد تایید قرار گرفت.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: این طرح ۱۵ تیرماه امسال با ۳۵ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است که امیدواریم به زودی با تعیین پیمانکار روند اجرایی این کار انجام شود.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار