صید ماهی حلوا سفید در خوزستان آزاد شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1400 | 11:04 ق.ظ
صید ماهی حلوا سفید در خوزستان آزاد شد به گزارش کشاورزی پرس فتح اله ابوعلی، با اعلام این خبر گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان، از تاریخ اول مرداد، صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه های استان آزاد اعلام می شود. وی افزود: پیش از این به دلیل فصل تخم […]

به گزارش کشاورزی پرس فتح اله ابوعلی، با اعلام این خبر گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان، از تاریخ اول مرداد، صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه های استان آزاد اعلام می شود.
وی افزود: پیش از این به دلیل فصل تخم ریزی و حفظ ذخایر با ارزش این ماهیان، ممنوعیت صید این گونه؛ به مدت ۵۰ روز در صیدگاه های استان اتخاذ شده بود.  
مدیرکل شیلات خوزستان یادآور شد: صیادان می توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به واحدهای صدور مجوز صید و اخذ مجوز لازم اقدام به صید نمایند.

ابوعلی تشریح کرد: در حال حاضر ۶۲۰ فروند شناور لنج صیادی و یک هزار و ۷۰ فروند قایق صیادی در ۱۰ بندر و ۷ صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می شود.

وی در پایان بیان کرد: حلوا سفید در کشورهای حوزه خلیج فارس و شهرهای ساحلی خوزستان مشتریان زیادی دارد و یکی از ارزشمندترین گونه های آبزیان دریایی در خلیج فارس محسوب می شود.

منبع روابط عمومی شیلات خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار