خسارت تنش آبی به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 مرداد 1400 | 11:16 ق.ظ
خسارت تنش آبی به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با اشاره به ضرر ۵۰۰ میلیارد تومانی نیشکر دهخدا به دلیل تنش آبی، گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۱۰ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع نیشکر متحمل آسیب و خسارت شدند. به  گزارش کشاورزی پرس حکیم ناصری  خصوص میزان خسارات وارده […]

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با اشاره به ضرر ۵۰۰ میلیارد تومانی نیشکر دهخدا به دلیل تنش آبی، گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۱۰ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع نیشکر متحمل آسیب و خسارت شدند.

به  گزارش کشاورزی پرس حکیم ناصری  خصوص میزان خسارات وارده به صنعت نیشکر به دلیل تنش آبی اظهار کرد: در اوایل فصل داشت نیشکر که از ۱۰ خردادماه آغاز شد، آب دز قطع شد؛ مرحله داشت، اوج رشد گیاه نیشکر است و در این شرایط پمپاژ آب به دلیل تنش آبی به مزارع نیشکر انجام نشد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر به صنعت نیشکر دهخدا وارد شده است، افزود: برای زنده نگه داشتن نیشکرها فقط توانستیم از آب شور مزارع استفاده کنیم و به همین دلیل حدود یک متر از رشد گیاه نیشکر که شامل حدود ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن می‌شود را از دست دادیم.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا تصریح کرد: میزان آبی که در حال حاضر برای صنعت نیشکر اختصاص یافته است، دیگر هیچ دردی را دوا نمی‌کند زیرا آسیب‌های ناشی از تنش آبی به گیاه نیشکر وارد شد و به دلیل نرسیدن آب به مزارع در زمان مناسب، مرحله حساس رشد گیاه را از دست دادیم و خسارت بدی به صنعت نیشکر وارد شد.

ناصری با بیان اینکه تا کنون به هفت شرکت کشت و صنعت نیشکر در خوزستان به دلیل تنش آبی و قطعی برق آسیب وارد شده است، تصریح کرد: بیشترین آسیب از تنش آبی تاکنون به شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا وارد شده است. شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) که ۳۰ درصد از آب مورد نیاز آن از رودخانه دز تامین می‌شد نیز متحمل خسارت شده و به شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در جنوب خوزستان نیز به دلیل قطعی برق آسیب‌هایی وارد شده است.

وی عنوان کرد: قطع شدن برق و تنش آبی تاکنون مشکلات زیادی را برای صنعت نیشکر در خوزستان به وجود آورده است و تاکنون در کشت و صنعت نیشکر دهخدا ۱۰ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع متحمل خسارت شده‌اند.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار