ارتباط ارگانیک میان اروند و بصره شکوفایی اقتصاد را در پی دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مرداد 1400 | 09:52 ق.ظ
ارتباط ارگانیک میان اروند و بصره شکوفایی اقتصاد را در پی دارد به گزارش راه بهارستان؛ پیش از ظهر دیروز و در راستای جلسات بررسی و رفع موانع موجود اقتصادی، نشستی با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه خرمشهر، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس گمرک خرمشهر و تنی چند از مسئولین مرتبط در محل اتاق بازرگانی خرمشهر تشکیل و موانع، مورد بررسی قرار […]

به گزارش راه بهارستان؛ پیش از ظهر دیروز و در راستای جلسات بررسی و رفع موانع موجود اقتصادی، نشستی با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه خرمشهر، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس گمرک خرمشهر و تنی چند از مسئولین مرتبط در محل اتاق بازرگانی خرمشهر تشکیل و موانع، مورد بررسی قرار گرفت.

حسین گروسی در این جلسه نقش برقراری ارتباط ارگانیک با استان بصره عراق جهت مبادلات تجاری را بسیار اثر گذار دانست و افزود: تلاش داریم ارتباط و تعاملات را با جنوب عراق افزایش دهیم؛ ارتباطی که تا به امروز مغفول مانده بود. این مزیت می تواند نقش مهمی در تجارت منطقه داشته باشد و به مراتب ارزان تر و به لحاظ زمان به صرفه تر از مراوده با کشورهایی چون امارت باشد.

وی توضیح داد:کار بسیاری از مردم منطقه آزاد اروند تجارت است، از دیرباز مردم این آشنایی را با تجارت داشته اند که متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل اجرایی شدن ثبت سفارش کالاها و عدم امکان ورود آنها، مشکلات عدیده ای برای کسبه ایجاد شد.

گروسی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس این بخشنامه توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و لنج هایی که هم اکنون آمادگی اش را دارند می توانند کالاهای ملوانی و ته لنجی را طبق قانون خودشان وارد کنند.

او با تأکید بر اینکه اگر همه مسئولین منطقه همت کنند اروند می تواند سرزمین تولید و صادرات شود، اظهار داشت: باید قوانین خلع الساعه را کنار بگذاریم. امروز دیگر ورود کالاهای ملوانی هیچ منع قانونی ندارد از همین روی برای رونق بازار، راه های کسب و کار را می بایست درست انجام دهیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند یک بار دیگر بر مدیریت واحد اصرار ورزید و گفت: طبق ماده ۶۵ قانون احکام دائمی؛ کلیه دستگاه های اجرایی به غیر از امور امنیتی باید اختیاراتشان را به مدیرعامل منطقه آزاد اروند واگذار کنند تا با تصمیم گیری های سریع و صریح موانع از سر راه برداشته شود.

حسین گروسی اذعان داشت: هدف از اجرای این قانون این است که تصمیم گیری یکی باشد نه اختیارات؛ تا منطقه در مدت زمان کمی شاهد رونق و شکوفایی باشد.

وی با اشاره به نبود مدیریت صحیح در مرز شلمچه، تصریح کرد: متأسفانه شاهد رفتارهای غیراخلاقی برخی افراد در مرز با تجار و گردشگران عراقی هستیم که به دلیل نبود یک مدیریت صحیح خودسرانه رفتار می کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند رفع مشکلات موجود در مرز را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: از ناوگان حمل و نقل عمومی تا صرافی ها و … همه باید در اسرع وقت ساماندهی شوند تا بتوانیم در خصوص ارتباط با کشور عراق به نتایج مطلوبی در حوزه اقتصادی برسیم.

منبع روابط عمومی منطقه آزاد اروند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار