مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان خواستار شد: لزوم تامین جریان پایدار برق و آب برای فعالیت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400 | 10:22 ق.ظ
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان خواستار شد: لزوم تامین جریان پایدار برق و آب برای فعالیت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: عدم صدور اسناد مالکیت برخی از شهرکهای صنعتی استان و همچنین بحران کم آبی و قطعی های برق اخیر، مشکلاتی در روند تولید واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان ایجاد نموده است.

به گزارش کشاورزی پرس، اخلاق محمدیان در یکصد و بیست و سومین جلسه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور که به ریاست قائم مقام این ستاد در محل سالن اجتماعات شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اگرچه نسبت به صنایع کلان به سرعت به بازدهی می رسند اما به همان نسبت، شکننده و آسیب پذیر نیز  می باشند.

وی افزود: اخیراً در استان خوزستان با بحران کم آبی و مشکل تامین برق مواجه بوده ایم که همین نکته باعث ایجاد اختلال در روند تولید شده است در حالی که معمولاً در استان خوزستان به دلیل دمای هوا در فصل تابستان، واحدها با کمتر از ظرفیت واقعی خود به دلیل جلوگیری از استهلاک ماشین آلات صنعتی فعال هستند و قطعی های آب و برق نیز مزید بر علت شد که بخشی از واحدها نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند.

محمدیان خواستار همکاری سازمان های مربوطه برای صدور اسناد مالکیت شهرکهای صنعتی شد و بیان کرد: واحد صنعتی برای اخذ تسهیلات، تامین وثایق و … به سند واحد خود نیاز دارد اما به دلیل اینکه در برخی از شهرکهای صنعتی با مشکل عدم همکاری دستگاه های مربوطه برای صدور اسناد مالکیت مواجه بوده ایم برای صدور سند تفکیکی واحدهای صنعتی نیز اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به لزوم تامین زمین های مورد نیاز برای اجرای فاز توسعه شهرکهای صنعتی شماره ۳ و  ۵ اهواز، عنوان کرد: شهرکهای صنعتی اهواز از تقاضا محورترین شهرکهای صنعتی استان هستند ولیکن کمبود زمین باعث شده است که نتوانیم جوابگوی متقاضیان باشیم لذا ضرورت دارد سازمان ملی زمین برای تامین اراضی مورد نیاز جهت اجرای فاز توسعه شهرکهای مذکور با این شرکت همکاری نماید.

استان خوزستان دارای ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است و ۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان به بهره برداری رسیده است، ۱۷۷۳ واحد صنعتی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خوزستان به بهره برداری رسیده  است که ۱۳۷۹ واحدِ آن فعال هستند. همچنین تاکنون ۴ هزار و ۳۶ فقره قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی خوزستان منعقد شده است.

منبع: روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار