۱۵۰ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400 | 10:57 ق.ظ
۱۵۰ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان احداث می‌شود معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۵۰ واحد کارگاهی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان خبر داد و گفت: کار ساخت این واحدها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. به گزارش کشاورزی پرس فتحعلی محمدزاده ، اظهار کرد: روند اجرای پروژه های زیرساختی […]

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۵۰ واحد کارگاهی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان خبر داد و گفت: کار ساخت این واحدها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گزارش کشاورزی پرس فتحعلی محمدزاده ، اظهار کرد: روند اجرای پروژه های زیرساختی در خوزستان رضایت بخش است و شرایط به گونه ای نیست که کمبود زیرساخت ها از فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان جلوگیری کند.

وی با اشاره به مبلغ قراردادهای عمرانی جاری در خوزستان افزود: مبلغ قراردادهای عمرانی جاری در خوزستان یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است و برنامه ریزی برای اجرا و افزایش این میزان تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری در دست اقدام است.

محمدزاده عنوان کرد: در سال جاری نیز تلاش و برنامه ریزی در راستای تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز به ویژه راه دسترسی این شهرک ادامه خواهد داشت و قرار است سازمان متولی اجرای این پروژه نیز از راه و شهرسازی استان به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تغییر یابد تا شاهد تسریع در روند اجرایی شدن این پروژه باشیم.

وی در رابطه با استقبال سرمایه‌گذاران از ورود به عرصه صنایع کوچک و متوسط در اهواز و کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی مرکز استان گفت: اجرای فاز توسعه ۱۲۰ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز با محوریت احداث واحدهای کارگاهی در دستور کار سال جاری قرار دارد و با رایزنی و جلساتی که برگزار شده است در صدد تخصیص اراضی مورد نظر از سازمان ملی زمین هستیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر لزوم پایداری برق و آب برای تداوم فعالیت های صنعتی و تولیدی، گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی و احداث پست برق و خطوط انتقال به خصوص برای شهرک‌های صنعتی شماره ۵ اهواز، شماره ۲ شوشتر و شماره ۲ اندیمشک، مانع از ایجاد وقفه در روند فعالیت واحدهای مستقر در این شهرک‌ها خواهیم شد.

محمدزاده با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف آب یکی از الزامات مهم با توجه به بحران کمبود آب است، افزود: مقرر شده است با همکاری سازمان آب و برق و تخصیص سهمیه آب، به واسطه بازیابی و استفاده مجدد از پساب های صنعتی، بخشی از منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی از این طریق تامین شود.

وی خواستار جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی کم تقاضامحور مانند شادگان و دارخوین شد و ادامه داد: در حال حاضر کلیه زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت در این شهرک ها  فراهم است و قیمت واگذاری حق انتفاع زمین در این شهرک ها نیز بسیار پایین است. در این زمینه باید تمام دستگاه های مرتبط با چرخه تولید، در راستای جذب سرمایه گذار برای این شهرک ها و توسعه فعالیت های اقتصادی در منطقه کمک کنند.

محمدزاده گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۵۰ واحد کارگاهی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان خوزستان آغاز و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. این واحدها در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک و متوسط با اولویت طرح های دانش بنیان قرار خواهند گرفت.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار