لزوم استفاده از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان در محاکم قضایی

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400 | 11:38 ق.ظ
لزوم استفاده از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان در محاکم قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد که در راستای تحقق سند تحول قضایی و اهداف قوه قضائیه، استفاده از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان در تمامی دادگاه ها و دادسراها استان الزامی است. به گزارش کشاورزی پرس، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان که با حضور […]

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد که در راستای تحقق سند تحول قضایی و اهداف قوه قضائیه، استفاده از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان در تمامی دادگاه ها و دادسراها استان الزامی است.
به گزارش کشاورزی پرس، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان که با حضور دادستان مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی، رئیس سازمان زندان خوزستان و معاون دادستان مرکز استان و به صورت ویدئو کنفرانس با دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان برگزار شد، گفت: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های زندانیان و کاهش هزینه های اعزام زندانی به مراجع قضایی باید همکاران قضایی از دادرسی الکترونیکی استفاده کنند و در این راستا رؤسای دادگستری ها و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان موظف هستند که این موضوع را در اسرع وقت پیگیری و زمینه آن را برای همکاران قضایی در دادگاه ها و دادسراهای حوزه های قضایی خود فراهم نمایند.
وی افزود: حوزه های قضایی که ماهانه در زمینه دادرسی الکترونیکی آمار عملکرد خوبی داشته باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و اگر عملکرد آنها در این زمینه ضعیف باشد، وفق مقررات با آنها برخورد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: دادرسی الکترونیکی صرفاً فقط برای زندانیان نیست بلکه باید زمینه آن برای تمامی رسیدگی ها فراهم شود و در نظر داریم این موضوع را با جدیت در تمامی مراجع قضایی استان محقق کنیم.
رئیس دادگستری خوزستان در ادامه اظهار داشت: باید در تمامی زندان های استان، یک نفر دادرس حداقل یک روز در هفته جهت رسیدگی به امور بازداشت شدگان موقت استقرار داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: حضور دادرس در زندان و همچنین استفاده از ظرفیت مستشاران دادگاه های تجدید نظر، می تواند با بهره گیری از نهاده های ارفاقی و خارج از نوبت وقت رسیدگی، در کاهش افراد بازداشت شده موقت تاثیر بسزایی داشته باشد و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با جدیت باید این موضوع را پیگیری کنند.
وی حضور و بازدید همکاران قضایی به صورت منظم و مستمر در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان را از عوامل بسیار تاثیر گذار در حل و فصل مشکلات و آزادی مشروط زندانیان بر شمرد و عنوان کرد: با توجه به سند تحول قضایی و سیاست های ابلاغی قوه قضائیه و تاکید رئیس دستگاه قضایی در خصوص کاهش جمعیت کیفری، همکاران قضایی باید با استفاده از ظرفیت ها و ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت زندانیان تلاش مضاعفی داشته باشند.
در ادامه حاضرین در جلسه این کارگروه به بیان نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود در خصوص ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری پرداختند.

منبع روابط عمومی دادگستری خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار