وضعیت بازار؛ گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400 | 12:12 ب.ظ
وضعیت بازار؛ گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی مدیر بازرسی اتاق اصناف خوزستان گفت: افزایش قیمت‌های کالا در بازار غالباً متأثر از موج گرانی شامل تورم سالیانه، افزایش حقوق‌ها، افزیش نرخ دستمزد کارگران و دیگر موارد از جمله هزینه‌های حمل و اجاره بها است که در سطح کشور وجود دارد و در حال حاضر در بازار گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی است. به گزارش […]

مدیر بازرسی اتاق اصناف خوزستان گفت: افزایش قیمت‌های کالا در بازار غالباً متأثر از موج گرانی شامل تورم سالیانه، افزایش حقوق‌ها، افزیش نرخ دستمزد کارگران و دیگر موارد از جمله هزینه‌های حمل و اجاره بها است که در سطح کشور وجود دارد و در حال حاضر در بازار گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی است.

به گزارش کشاورزی پرس رضا فرجام در خصوص گرانی و گران‌فروشی صنوف اهواز اظهار کرد: در واقعیت غالب اصناف گران‌فروش نیستند اما نمی‌توان گفت گرانفروش در بین آن‌ها وجود ندارد. افزایش قیمت‌های کالاها در بازار غالباً متأثر از موج گرانی شامل تورم سالیانه، افزایش حقوق‌ها، افزیش نرخ دستمزد کارگران و دیگر موارد از جمله هزینه‌های حمل و اجاره بها است که در سطح کشور وجود دارد و در حال حاضر در بازار گرانی‌ بیشتر از گرانفروشی است.

وی افزود: با اعلام دولت در ماه‌های اخیر قیمت روغن، شیر و شوینده‌ها به طور رسمی افزایش یافت که از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده در خصوص این افزایش قیمت‌ها، مجوز رسمی صادر شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خوزستان درباره گرانی مرغ گفت: به دلیل کاهش جوجه‌ریزی از نظر فراوانی در عرضه مرغ در سطح کشور مشکل به وجود آمده است؛ از طرفی افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کمبود جوجه یکروزه و افزایش هزینه‌های جاری در این صنعت باعث افزایش قیمت مرغ شده است اما مرغ از نظر فراوانی مقداری به سطح مطلوب نزدیک‌تر شده است.

فرجام در خصوص گرانفروشی ادامه داد: پرونده‌های زیادی در خصوص برخورد با گران‌فروشی مرغ تشکیل و اصناف متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. اگر هر واحد صنفی خارج از عرف بازار گران‌فروشی کند با او برخورد می‌شود و تشکیل پرونده خواهد شد.

وی عنوان کرد: وقتی قیمت یک کالا به طور رسمی افزایش می‌یابد، دغدغه این موضوع را داریم که واحدهای صنفی، کالاهای قیمت قدیم را به قیمت جدید بفروش برسانند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خوزستان اظهار کرد: بسیاری از محصولات بسته‌بندی شده که قیمت مصرف کننده بر روی آن‌ها درج شده باشد، حتی با افزایش قیمت آن محصول، فروشنده نمی‌تواند با قیمتی بیشتر از قیمت درج‌شده بر روی محصول اقدام به فروش کند.

فرجام گفت: در صورتی که فروشندگان، تحت هر شرایطی اقدام به فروش یک محصول بیشتر از قیمت درج‌شده بر روی آن کنند قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منبه ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار