رویکرد محصول‌محوری در جهاد دانشگاهی خوزستان برای مقابله با تحریم‌ها

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 10:19 ق.ظ
رویکرد محصول‌محوری در جهاد دانشگاهی خوزستان برای مقابله با تحریم‌ها رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با تشریح دستاوردهای جدید این سازمان گفت: استراتژی توسعه رویکرد محصول محوری در کنار فعالیت‌های خدمات تخصصی سازمان، سرلوحه فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان است. به گزارش کشاورزی پرس سیدعلیرضا علوی در سالروز تاسیس جهاددانشگاهی (۱۶ مرداد) اظهار کرد: در چهار دهه گذشته سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان خدمات تخصصی ارزنده‌ای […]

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با تشریح دستاوردهای جدید این سازمان گفت: استراتژی توسعه رویکرد محصول محوری در کنار فعالیت‌های خدمات تخصصی سازمان، سرلوحه فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان است.

به گزارش کشاورزی پرس سیدعلیرضا علوی در سالروز تاسیس جهاددانشگاهی (۱۶ مرداد) اظهار کرد: در چهار دهه گذشته سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان خدمات تخصصی ارزنده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، پزشکی، آموزشی، فنی و مهندسی ارایه کرده است که تداوم این رویکرد در برنامه هفتم توسعه سازمان نیز لحاظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی و گسترش تحریم‌های ظالمانه، سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان تقویت و گسترش فعالیت‌های فناورانه خود را در دستور کار پژوهشکده تکنولوژی تولید قرار داد و متناسب با سیاست‌های کلان کشور توجه به تولید محصولات مورد نیاز صنایع برای مبارزه با تحریم‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد اهتمام قرار گرفت.

علوی تجربه موفق سازمان جهاددانشگاهی استان خورستان در طراحی و تولید انبوه مته‌های حفاری را به عنوان یک الگو برشمرد و گفت: پس از موفقیت در طراحی و تولید مته‌های سه دندانه‌ای، نوع پیشرفته‌تری از مته‌های حفاری با عنوان مته‌های PDC پس از تلاش‌های علمی و در مرز دانش محققان جوان جهاددانشگاهی خوزستان در این سازمان طراحی و به تولید رسید.

وی طراحی و تولید فیلترهای صنعتی مورد نیاز صنایع را یکی از نتایج رویکرد محصول محوری خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده برخی صنایع در تامین فیلترهای مورد نیاز به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شناسایی این نیاز، تیمی در سازمان جهاددانشگاهی خوزستان برای طراحی و تولید انواع فیلترهای صنعتی تشکیل و در نهایت خط تولید انبوه آن در اهواز راه‌اندازی شد. خوشبختانه محصولات تولیدی این مجموعه مراحل تست میدانی را در مجموعه‌های وابسته به وزراتخانه‌های نفت و نیرو با موفقیت پشت سر گذاشته و تاییدیه‌های لازم را اخذ کرده است. نکته قابل توجه در این حوزه توان طراحی متخصصان جوان جهاددانشگاهی است که قابلیت طراحی انواع فیلترها را با استفاده از مواد اولیه کاملا بومی و ایرانی دارند.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با اشاره راه‌اندازی خط تولید انبوه مواد شیمیایی پرمصرف در این سازمان یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای محصول محوری در این سازمان راه‌اندازی خط تولید انبوه مواد شیمیایی پرمصرف در سال‌های اخیر است. با توجه به نیازهای اساسی در دو حوزه پزشکی و فنی مهندسی به مواد شیمیایی، تیمی جهت تدوین دانش فنی، طراحی فرآیند تولید و استقرار خط تولید در سازمان تشکیل و خوشبختانه تاکنون چند ماده نیز به تولید انبوه رسیده است.

علوی ادامه داد: در حوزه برق و کامپیوتر نیز اقداماتی درخصوص اینترنت اشیا در این سازمان آغاز شده که نتایج آن در نیمه دوم سال جاری منتشر خواهد شد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان توجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این سازمان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان‌کرد: با توجه به شرایط ناشی گسترش کرونا بخش‌های فرهنگی سازمان فعالیت‌های خوبی در زمینه ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و توجه به سبک زندگی مبتنی بر شیوع کرونا انجام دادند. نقش آفرینی همکاران خبرنگار و عکاس در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در این ایام مایه مباهات بوده است.

وی افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نیز در این ایام نظرسنجی‌های انتخاباتی مهمی در سطح استان انجام داد که نتایج آن با نتایج به دست آمده در انتخابات بسیار نزدیک بود که نشان از دقت و رفتار علمی همکاران این حوزه دارد.

علوی با اشاره به گسترش فعالیت‌های آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان علی‌رغم شیوع کرونا، بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ با برنامه‌ریزی منسجمی که معاونت آموزشی سازمان انجام داده است و هماهنگی مناسب بین بخشی در این معاونت با موسسه آموزش عالی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خوزستان شاهد افزایش نفش آفرینی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در رفع نیازهای آموزشی استان خوزستان هستیم. انجام موفق طرح‌های ملی همچون طرح ملی مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که به تایید کارفرمایان طرح‌ها رسیده، از جمله دستاوردهای سازمان در این حوزه است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی موسسه آموزش عالی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در دوران کرونا با روند مناسبی ادامه داشته است. جذب اعضای هیات علمی جدید، گسترش رشته‌های آموزشی، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی با همکاری دانشگاه‌های خارج از کشور و کسب عنوان مرکز ممتاز کشوری در برگزاری آزمون‌های تخصصی و عمومی از جمله فعالیت‌های سال گذشته در این حوزه است.

علوی از رونمایی از سامانه جدید آموزش‌های تخصصی جهاددانشگاهی خوزستان تا پایان سال جاری خبر داد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با اشاره به گسترش فعالیت‌های تخصصی این سازمان در حوزه خدمات تخصصی پزشکی، ادامه داد: با افزوده شدن مرکز جراحی محدود به خدمات این سازمان و اضافه شدن یک اتاق عمل بسیار پیشرفته به بخش‌های درمانی سازمان از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش خدمات تخصصی به هم‌استانی‌های عزیز در حوزه درمانی هستیم.

علوی گفت: اعمال جراحی جدیدی متناسب با نیازهای درمانی هم‌استان‌های عزیز در نیمه دوم امسال به خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی خوزستان اضافه خواهد شد و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان خوزستان با نرخ موفقیت بسیار مناسب به عنوان قطب درمان ناباروری در جنوب غرب کشور تبدیل شده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان خوزستان با بیان اینکه این سازمان زمینه خودباوری جوانان در تشکیل گروه‌های کاری در قالب مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت را فراهم کرده است، بر حمایت از ایده‌های جدید در حوزه سلامت تاکید کرد.

علوی تصریح کرد: باور به توان داخلی و ایجاد فرصت رشد و بالندگی برای جوانان در جهاددانشگاهی شعاری است که جامه عمل پوشانده و می‌تواند الگوی مناسبی برای بخش‌های دیگر باشد.

وی در پایان با ادای احترام به شهدای جهاددانشگاهی به خصوص شهدای عرصه رسانه ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را گرامی داشت.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار