تداوم ناپایداری جوی تا یکشنبه در خوزستان/ هشدار سطح زرد

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 10:48 ق.ظ
تداوم ناپایداری جوی تا یکشنبه در خوزستان/ هشدار سطح زرد مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی بویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد. به گزارش کشاورزی پرس ، محمد سبزه زاری افزود : در این ایام به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری افزایش ابر و احتمال رعد وبرق و رگبار‌های پراکنده و تندباد‌های […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی بویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

به گزارش کشاورزی پرس ، محمد سبزه زاری افزود : در این ایام به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری افزایش ابر و احتمال رعد وبرق و رگبار‌های پراکنده و تندباد‌های لحظه‌ای در استان بویژه در ارتفاعات شرقی و شمالی دور از انتظار نیست و وزش باد‌ها در نواحی غربی و جنوبی در ساعات بعد از ظهر متوسط گاهی همراه با تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال گردوغبار محلی خواهد بود.

وی با اعلام هشدار سطح زرد در این شرایط گفت : تا اواخر وقت روز یکشنبه شاهد رگبار و رعد وبرق، تندباد لحظه‌ای دربرخی از مناطق بویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و ارتفاعات استان خواهیم بود .

سبزه زاری افزود : همچنین برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در برخی نقاط استان بویژه مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و جنوب غربی پیش بینی شده است .

وی گفت : این شرایط احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی وبصورت نقطه‌ای احتمال آبگرفتگی و آسیب به سازه‌های موقت) تبلیغاتی، ساختمانی و گلخانه‌ای را به همراه دارد .

مدیرکل هواشناسی خوزستان تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد و صاعقه را شامل احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره عنوان کرد.

وی گفت : از روز یکشنبه به بعد دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

طی شبانه روز گذشته ابادان با ۴۸.۹ و دهدز با ۲۴.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.
طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۸ و حداقل به ۳۰.۴ درجه سانتی گراد رسیده است.

منبع کاوش اخبار


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار