رعایت پروتکل‌ها در حاشیه شهرهای خوزستان به صفر نزدیک شده است

تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1400 | 10:54 ق.ظ
رعایت پروتکل‌ها در حاشیه شهرهای خوزستان به صفر نزدیک شده است مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افت و خیزهای فراوان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر در استان خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌ها به ویژه در حاشیه شهرها در برخی موارد به صفر نزدیک شده است. به گزارش کشاورزی پرس مهران معلم اظهار کرد: با وجود اینکه موج دیگری از بیماری […]

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افت و خیزهای فراوان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر در استان خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌ها به ویژه در حاشیه شهرها در برخی موارد به صفر نزدیک شده است.

به گزارش کشاورزی پرس مهران معلم اظهار کرد: با وجود اینکه موج دیگری از بیماری با شیوع کرونای دلتا در کشور و استان خوزستان آغاز شده و در حال گسترش است، قدم‌هایی با ویروس کرونا همراه شده‌اند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این مساله روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: این شرایط در حالی است که ارائه آموزش‌های بهداشتی و هشدارهای مکرر در خصوص لزوم تغیییر سبک زندگی در کرونا و استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، به کارگیری تهویه مستمر محل از طرف اصناف، رعایت بهداشت فردی و موارد دیگر به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا همچنان از طریق کارکنان سلامت، هلال احمر و بسیج در حال انجام است.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی‌های محیطی انجام‌شده از شهرستان‌های خوزستان حاکی از آن است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر دچار افت و خیزهای فراوان شده است. رعایت پروتکل‌ها به ویژه در حاشیه شهرها در برخی موارد به صفر نزدیک شده است هر چند این وضعیت با نزدیک شدن به مرکز شهر و نقاط پر تجمع مرکزی، با شیب کم رو به بهبود می‌رود.

وی افزود: در برخی موارد در نقاط پر تجمع به خصوص بازارچه‌ها و بازارهای محلی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ضعف زیاد روبه‌رو می‌شود که این مساله موجب می‌شود درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک شهرستان کاهش یابد و شیوع بیماری با سرعت بالاتری اتفاق بیفتد.

معلم بیان کرد: در همین راستا تاکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۸۸ هزار و ۵۴۸ مورد اخطار و ۸ هزار و ۶۷۵ مورد پلمب انجام شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود همه اصناف و کسبه علاوه بر اینکه خود کلیه پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت می‌کنند، به منظور رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در کنار کارکنان سلامت محیط و کار از پذیرش و خدمات‌رسانی به افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند و تذکرات لازم را به آن‌ها بدهند تا در بهبود وضعیت و کنترل بیماری نقش ایفا کنند.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: برای حفاظت مردم در برابر بیماری، ضمن تسریع در انجام واکسیناسیون راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری نداریم.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار