مایه کوبی دامهای عشایر در مناطق صعب‌العبور اندیکا

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 مرداد 1400 | 09:32 ق.ظ
مایه کوبی دامهای عشایر در مناطق  صعب‌العبور اندیکا بیش از ۲۶ هزار راس دام سبک در مناطق ییلاقی شهرستان اندیکا علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان ایمن سازی شدند. به گزارش کشاورزی پرس:  سرپرست دامپزشکی اندیکا گفت: در راستای خدمات رسانی به دامداران عشایر مستقر در مناطق ییلاقی دشت آبدار و دشت بی آب و الرد منطقه کمفه خدمات دامپزشکی از جمله مایه کوبی دام […]

بیش از ۲۶ هزار راس دام سبک در مناطق ییلاقی شهرستان اندیکا علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان ایمن سازی شدند.

به گزارش کشاورزی پرس:  سرپرست دامپزشکی اندیکا گفت: در راستای خدمات رسانی به دامداران عشایر مستقر در مناطق ییلاقی دشت آبدار و دشت بی آب و الرد منطقه کمفه خدمات دامپزشکی از جمله مایه کوبی دام سبک ( گوسفند و بز ) و آموزش های چهره به چهره در این مناطق به دامداران ارائه گردید.

متوسل افزود: بیش از ۲۶ هزار راس دام سبک در مناطق ییلاقی شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طی چهار شبانه روز ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی در مناطق محروم و دور افتاده جزء سیاست‌های حمایتی و از اولویت‌های اداره کل دامپزشکی است که در همین راستا  تیمی متشکل از دامپزشکان و اکیپ‌های مایه‌کوبی با تجهیزات کافی به این مناطق ییلاقی صعب‌العبور و  کم‌برخوردار  اعزام شده و به ارائه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، سم پاشی و آموزش دامداران در این مناطق می‌پردازند.

شایان ذکر است این مناطق در شرق اندیکا و هم مرز با استان چهارمحال و بختیاری واقع شده اند که جهت دسترسی به این مناطق اکیپ های عملیاتی دامپزشکی می بایست با استفاده از چهارپایان خود را به عشایر مستقر برسانند.

منبع روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار