پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 مرداد 1400 | 10:50 ق.ظ
پارک فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شد به گزارش کشاورزی پرس، مهدی احمدی مقدم معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد. او در ادامه بیان داشت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و […]

به گزارش کشاورزی پرس، مهدی احمدی مقدم معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد.

او در ادامه بیان داشت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

احمدی مقدم افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی با شیوع کرونا در فشار مضاعفی قرار گرفتند و با توجه به خدماتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌دهند، نیاز بود که تلاش بیشتری شود تا دانشگاه‌ها بتوانند وظایف خود را در بخش‌های آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در حوزه پژوهش به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان موفقیت‌هایی کسب کردیم، کما اینکه در گزارشی که در دو ماه گذشته اعلام شد چهار نفر از اعضای هیات علمی در بین دانشمندان پر استناد جهان قرار گرفتند و رشد خوبی نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشتیم که نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا بخشی از تحقیقات ما به سمت و سوی کرونا سوق داده شد. اضافه کردن درمان سرپایی با داروی رمدسیویر یکی از طرح‌ها و درمان‌هایی بود که دانشگاه اهواز بنیان گذاری کرد و باعث شد در پیک قبلی از فشار مضاعف بر کادر درمان بکاهد.

او گفت: این طرح موفقیت آمیز بود و مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر قرار گرفت و امیدواریم به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا کند و در حوزه فناوری، عملیات اجرایی پارک فناوری سلامت تا پایان ماه به پایان می‌رسد، مجوز آن از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار