نصب سیستم اطفاء حریق گازی خودکار اتاق برق فشار قوی زمزم یک

تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 مرداد 1400 | 09:33 ق.ظ
نصب سیستم اطفاء حریق گازی خودکار اتاق برق فشار قوی زمزم یک برای نخستین بار در شرکت فولاد خوزستان، سیستم اطفاء حریق گازی خودکار اتاق برق فشار قوی در واحد زمزم یک اجرا شد. به گزارش کشاورزی پرس، سیستم اطفاء حریق گازی برای نخستین بار در فولاد خوزستان به دست کارکنان تلاشگر مجموعه طراحی، نصب و راه اندازی شد.   در این سیستم از ۱۶ کپسول ۷۵ […]
برای نخستین بار در شرکت فولاد خوزستان، سیستم اطفاء حریق گازی خودکار اتاق برق فشار قوی در واحد زمزم یک اجرا شد.
به گزارش کشاورزی پرس، سیستم اطفاء حریق گازی برای نخستین بار در فولاد خوزستان به دست کارکنان تلاشگر مجموعه طراحی، نصب و راه اندازی شد.
 
در این سیستم از ۱۶ کپسول ۷۵ کیلویی حاوی گاز اطفاء حریق استفاده شده که در زمان تخلیه، هر گونه حریقی در اتاق را خاموش می‌کند.
 
محسن نجفی فرد کاردان سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق در تعریف عملکرد سیستم یاد شده گفت: اطفاء حریق گازی خودکار تشکیل شده از کپسول حاوی گاز  اطفای تحت فشار، مسیرهای لوله‌کشی و سیستم فرمان ‌دستی که بعد از فرمان اپراتور، پس از ۳۰ ثانیه گاز اطفاء در محل مورد نظر  تخلیه می‌شود. حفاظت از اتاق‌ های مهم، جلوگیری از خسارت‌های مالی اتاق‌های برق که با تولید ارتباط  مستقیم دارند، حفاظت جانی از افراد و کارکنانی که در محل مشغول به کار هستند، اطفا هر چه سریعتر  حریق و اتوماتیک بودن سیستم به نحوی که سیستم به جای نفر کار انجام بدهد، از مهم‌ ترین اهداف اجرای طرح نصب سیستم اطفای حریق است. مدت زمان اجرای طرح شش ماه بود.
 
وی افزود: این طرح با همکاری کارکنان واحد زمزم و اتوماسیون ابزار دقیق، سامانه حفاظتی و الکترونیک، اعلام حریق، آتش‌نشانی و بهره‌برداری اجرا شد.
منبع فولاد خوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار