هر دو ثانیه یک نفر مبتلا و هر دو دقیقه یک نفر در کشور فوت می شود/ طی دو هفته موارد بستری در خوزستان ۱.۵ برابر و موارد مرگ ۴.۵ برابر افزایش یافته

تاریخ انتشار: شنبه 23 مرداد 1400 | 09:45 ق.ظ
هر دو ثانیه یک نفر مبتلا و هر دو دقیقه یک نفر در کشور فوت می شود/ طی دو هفته موارد بستری در خوزستان ۱.۵ برابر و موارد مرگ ۴.۵ برابر افزایش یافته رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در بازه زمانی هشتم تا ۲۱ مردادماه موارد بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان از یک هزار و ۳۸۶ مورد به سه هزار و ۱۴۰ نفر یعنی ۲.۵ برابر افزایش یافته است. به گزارش کشاورزی پرس، دکتر سیدمحمد علوی بامداد شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: این روزها عفریت […]

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در بازه زمانی هشتم تا ۲۱ مردادماه موارد بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان از یک هزار و ۳۸۶ مورد به سه هزار و ۱۴۰ نفر یعنی ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش کشاورزی پرس، دکتر سیدمحمد علوی بامداد شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: این روزها عفریت کرونا چهره زشت و کریه خود را به هم وطنان و هم استانی های عزیزمان نشان داده به گونه‌ای که هر ۲ ثانیه شیپور هشدار ابتلای یک هم وطن و هر ۲ دقیقه ناقوس مرگ، فوت یک نفر را در کشور اعلام می کند.

وی افزود: در فاصله ۱۴ روز یعنی از هشتم تا ۲۱ مردادماه موار بستری در استان ۱.۵ برابر و موارد مرگ ۴.۵ برابر افزایش یافته که نشان دهنده رشد شتابان بیماری در استان خوزستان است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این روزها شاهد افزایش اجتماعات و مسافرت های درون و برون استان هستیم و مهمتر از آن میزان رعایت پروتکل ها از ۷۰ به ۴۵ درصد رسیده است. اکنون در مناطق مرکزی شهرها میزان رعایت پروتکل ها ۶۰ درصد و در حاشیه شهرها زیر ۱۰ درصد است.

به نوشته ایرنا، وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون در مهار بیماری بسیار موثر هستند افزود: در استان خوزستان استقبال خوبی از واکسیناسیون صورت گرفته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

علوی گفت: تاکنون ۹۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۹۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۸۵ تا ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال و ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ و ۴۰ سال استان خوزستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی افزود: واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل اپیدمی داشته و انتقال بیماری را کاهش می دهد همچنین از بروز جهش های پی در پی ویروس جلوگیری کرده و بار مراجعه به بیمارستان ها را کاهش می دهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به اینکه موارد بیماری بیش از حد ظرفیت بیمارستان ها است، دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی سراسر استان مجبور شدند بخش های مختلف مراکز درمانی را وارد چرخه کرونا کرده همچنین از بیمارستان های خارج از دانشگاهی استفاده کنند.

وی افزود: اگر بار مراجعه همچنان افزایشی باشد حتی اگر تمام بیمارستان ها را هم به کرونا اختصاص دهیم باز نمی توان جوابگوی بیماران بود لذا باید پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کرد.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع کاوش اخبار


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار