کاشت نخل در خیابان های منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: شنبه 23 مرداد 1400 | 10:56 ق.ظ
کاشت نخل در خیابان های منطقه آزاد اروند به گزارش کشاورزی پرس، امیر حاجی مومن اظهار داشت: با هدف تغییر گونه‌های گیاهی محدوده منطقه آزاد اروند، توسعه فضای سبز شهری و احیاء فرهنگ کاشت گیاهان بومی طرح کاشت درخت نخل بزودی آغاز خواهد شد . وی افزود: پس از بازدهی مثبت کاشت نخل‌ در مناطق گرمسیر، طرح کاشت نخل از گونه استعمران از […]

به گزارش کشاورزی پرس، امیر حاجی مومن اظهار داشت: با هدف تغییر گونه‌های گیاهی محدوده منطقه آزاد اروند، توسعه فضای سبز شهری و احیاء فرهنگ کاشت گیاهان بومی طرح کاشت درخت نخل بزودی آغاز خواهد شد .
وی افزود: پس از بازدهی مثبت کاشت نخل‌ در مناطق گرمسیر، طرح کاشت نخل از گونه استعمران از شلمچه تا آبادان توسط شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند اجرا می شود.
حاجی مومن بیان کرد: در اجرای این طرح ۲۴ هزار اصل نخل درخت نخل خرما کاشته و غرس می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: گونه نخل استعمران یکی از مهمترین و مرغوبترین گونه‌های نخل بومی استان خوزستان است که بیش از ۷۰ درصد نخلستان‌های استان را شامل می‌شود و کاملا مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه است.
حاجی مومن با تاکید بر اهمیت فضای سبز در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، افزود: توسعه همزمان فضای سبز در آبادان و خرمشهرو روستاهای منطقه از مهمترین اهداف سازمان در حوزه امور شهری و روستایی می باشد و با جدیت پیگیری می شود.

منبع  سازمان منطقه آزاد اروند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار