فعالیت‌های تولیدی در کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قوت ادامه دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مرداد 1400 | 11:40 ق.ظ
فعالیت‌های تولیدی در کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قوت ادامه دارد درحالی که استانداری تهران از تعطیلی واحدهای صنعتی در تعطیلات کرونایی خبر داده، سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرده است فعالیت این واحدها ادامه دارد. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی فعالیت‌های کاری ادارات و بانک‌ها از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده ممنوع است. بر این اساس، چراغعلی […]

درحالی که استانداری تهران از تعطیلی واحدهای صنعتی در تعطیلات کرونایی خبر داده، سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرده است فعالیت این واحدها ادامه دارد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی فعالیت‌های کاری ادارات و بانک‌ها از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده ممنوع است.

بر این اساس، چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و شهرک‌های صنعتی در این مدت خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی نیز ممنوع خواهد بود و شهرک‌های صنعتی نیز تعطیل‌اند و تنها مواردی که به تشخیص استانداری و مراجع ذیصلاح باشند و تعطیلی آن‌ها اگر به مردم آسیب برساند، فعالیت‌شان با شرایط، ضوابط و مقررات خاصی مجاز است.

اما در مقابل مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران از تداوم تولید کارخانجات و واحدهای صنعتی در تعطیلات کرونایی پیش رو خبر داده است.

امید ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا درخصوص تعطیلی اصناف و ادارات دولتی از بیست و پنجم تا سی ام مرداد در تهران و استان‌های با شرایط قرمز کرونایی، فعالیت‌های تولیدی در کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قوت ادامه دارد.

وی افزود: بالغ بر ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود تداوم همه گیری ویروس کرونا و بروز اختلالات ناشی از قطعی برق در کشور، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در ظرفیت‌های مختلف به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز همچون‌ گذشته فقط شامل واحدهای صنفی است و واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از این قاعده مستثنی هستند.

ساعی ادامه داد: تردد کارگران و مدیران واحدهای تولیدی داخل استانی و استان‌های همجوار نیز کما فی السابق با هماهنگی مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جهادگران اقتصادی در خط مقدم جبهه تولید و تجارت کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در انتهای سال ۱۳۹۸ و تنگناهای اقتصادی موجود، امیدوارانه به تولید محصولات باکیفیت ایرانی اشتغال داشته و از محدودیت‌ها و محرومیت‌های تحمیلی، فرصت ساخته‌اند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار