خوزستان هنوز کمبود مرغ دارد / صدور اجازه تولید برای مرغداری‌های بدون مجوز

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 مرداد 1400 | 09:39 ق.ظ
خوزستان هنوز کمبود مرغ دارد / صدور اجازه تولید برای مرغداری‌های بدون مجوز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه هنوز در خوزستان کمبود مرغ داریم، گفت: قرار بود تا زمان بهبود وضعیت بازار مرغ استان خوزستان، وزارت جهاد کشاورزی روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان ارسال کند اما در این مدت تنها حدود ۵۰ درصد از این قولی که داده شده بود، تامین شده […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه هنوز در خوزستان کمبود مرغ داریم، گفت: قرار بود تا زمان بهبود وضعیت بازار مرغ استان خوزستان، وزارت جهاد کشاورزی روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان ارسال کند اما در این مدت تنها حدود ۵۰ درصد از این قولی که داده شده بود، تامین شده است.

نورالله حسن‌زاده در ستاد تنظیم بازار خوزستان که دیروز (۲۵ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با توجه به اینکه گرفتار بی‌برقی بودیم و برق کارخانه‌های تولیدی در این مدت قطع شد، بازار سیمان در خوزستان دچار تنش‌های شدیدی شد.

به گزارش کشاورزی پرس، وی افزود: در حال حاضر مشکلات تامین برق کارخانه‌های سیمان حل شده است و در هفته‌های آینده مشکل سیمان در خوزستان حل خواهد شد و قیمت آن به تعادل می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تامین کالای مورد نیاز هیات‌های مذهبی در ایام محرم گفت: تصمیم‌گیری شده که با توجه به شیوع کرونا، اقلامی که در اختیار هیات‌های مذهبی قرار داده می‌شود به صورت خشک میان مردم نذر داده شود و از پخت و پز جلوگیری شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ افزود: در تابستان امسال جوجه‌ریزی در خوزستان کم بود اما در این ماه، وضعیت جوجه‌ریزی بهبود پیدا کرده است. به مرغداری‌های بدون مجوز که اجازه فعالیت نداشتند نیز به دلیل مشکلات کمبود مرغ، اجازه فعالیت داده شد که به حل مشکل تامین مرغ کمک می‌کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه هنوز در خوزستان کمبود مرغ داریم، گفت: قرار بود تا زمان بهبود وضعیت بازار مرغ استان خوزستان، وزارت جهاد کشاورزی روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان ارسال کند اما در این مدت تنها حدود ۵۰ درصد از این قولی که داده شده بود، تامین شده است.

وی تصریح کرد: پس از ایام تاسوعا و عاشورا و در هفته آینده بر اساس اعلام برخی از استان‌ها، قرار است مرغ مازاد تولیدی آن‌ها به خوزستان وارد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: تلاش خواهیم کرد روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد نیز از وزارت جهاد کشاورزی دریافت و توزیع کنیم تا بازار به تعادل برسد و وضعیت بهبود پیدا کند.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار