سرپرست شهرداری تشریح کرد

جزئیات طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مرداد 1400 | 13:01 ب.ظ
جزئیات طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز  سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به تصویب طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز، گفت: این طرح در ۲۲۰ کیلومتر خطوط اصلی در غرب اهواز و ۲۴۰ کیلومتر در شرق اهواز اجرا خواهد شد.

 

جزئیات طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز

علیرضا عالیپور در آیین کلنگ‌زنی پروژه دفع آب‌های سطحی کوی علوی اهواز که روز (۲۵ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف این است که در یک بازه زمانی کوتاه، اقدامات موثری برای شهروندان اجرا شود.

وی افزود: طرح جامع دفع آب‌های سطحی اهواز پس از مدت‌ها تصویب شده است. استاندار خوزستان، مجموعه حوزه معاونت عمرانی استانداری و ارکان دیگر، زحمات زیادی کشیدند تا تمامی شهرها طرح جامع دفع آب‌های سطحی داشته باشند و اعتبارات تخصیص‌یافته بر اساس طرح علمی و مصوب پیش بروند.

سرپرست شهرداری اهواز گفت: این طرح در ۲۲۰ کیلومتر خطوط اصلی در غرب اهواز و ۲۴۰ کیلومتر در شرق اهواز اجرا خواهد شد و ۱۵ ایستگاه پمپاژ را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مهم‌ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این پروژه، در کوی علوی است که با افتتاح این پروژه بالغ بر ۵۰ درصد نارضایتی‌های مردم رفع خواهد شد.

عالیپور تصریح کرد: این طرح، محدوده‌ای در حدود ۲۰ هزار هکتار را در برمی‌گیرد و حدود ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر این اعتبارات به موقع تخصیص یابد، در بازه زمانی پنج ساله می‌توانیم سیستم دفع آب‌های سطحی به جز شبکه آب و فاضلاب داشته باشیم و اهواز را از شبکه مستقل دفع آب‌های سطحی بهره‌مند کنیم.

وی در خصوص پروژه دفع آب‌های سطحی کوی علوی گفت: مناقصه این پروژه در سال ۹۸ برگزار شد اما دلایل مختلف از جمله موانع موجود در مسیر، تامین منابع مالی، خارج بودن ابعاد آن از حالت و عبور آن از نقاط حساس، موجب شد که وقت زیادی برای مشخص شدن ضرورت یا عدم ضرورت اجرای این پروژه صرف شود.

سرپرست شهرداری اهواز افزود: اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. پایه مناقصه ۷۰ میلیارد تومان بوده اما با ضرایب تعدیل، به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی بیان کرد: این پروژه دارای یک ایستگاه پمپاژ ۱۰ در ۱۰ با عمق هشت متر و چهار پمپ ۱۵۰ کیلو وات خواهد بود که چهار مترمکعب در ثانبه آب پمپاژ خواهد کرد. در حالت استاندارد که هیچ معارضی نداشته باشیم و منابع مالی به موقع تامین شود، این پروژه در ۱۲ ماه اجرا خواهد شد.

عالیپور گفت: تنها اجرای خط لوله این پروژه در حالت عادی شش ماه طول می‌کشد که با توجه به ضرورت‌های امسال، پیمانکار متعهد شده است در چند جبهه کار را فعال کند تا در سه ماه اجرا شود و امیدواریم این رکورد، ثبت شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار