سرپرست شهرداری اهواز خبر داد: طرح فراگیر مردمی در شهر اهواز برگزار می شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 شهریور 1400 | 13:21 ب.ظ
سرپرست شهرداری اهواز خبر داد: طرح فراگیر مردمی در شهر اهواز برگزار می شود جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز و مدیران شهرداری با موضوع بررسی طرح فراگیر مردمی برگزار شد. سرپرست شهرداری اهواز در تشریح این طرح گفت: این طرح با هدف تسریع در پیگیری و حل مشکلات شهری راه اندازی شده و شامل چندفاز از جمله سرکارگر’ مسئول خدمات’ […]

جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز و مدیران شهرداری با موضوع بررسی طرح فراگیر مردمی برگزار شد.

سرپرست شهرداری اهواز در تشریح این طرح گفت:
این طرح با هدف تسریع در پیگیری و حل مشکلات شهری راه اندازی شده و شامل چندفاز از جمله سرکارگر’ مسئول خدمات’ مسئول ناحیه’ شهردار ناحیه’ معاون خدمات شهری است که بصورت پایلوت از مناطق دو و هشت آغاز می شود که این عناوین در مساجد هرمحله نصب می شود و شهروندان هر مشکلی داشته باشند بتوانند در تماس تلفنی با این افراد مشکلات محله خود را برطرف کنند.

علیرضا عالیپور همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه در موضوعات مدیریت شهری هدف ما شهر محوری و شهروند محوری است و باید ان را تحقق ببخشیم، گفت: شهر با شهروند معنا پیدا می کند و همه شهروندان علاوه بر شهروندی مسئول هم هستند.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری با نگاه شهروند محوری ابعاد مثبت زیادی دارد و گشایشی که از این طریق در مسیر مدیریت شهری ایجاد می شود بیشتر خواهد بود.

عالیپور افزود: در همه لایه ها و سطوح مدیریت شهری از سیاستگذار گرفته تا لایه راهبردی و استراتژیک و لایه تاکتیکی و تکنیکی و …. اگر در کار یکی از این لایه ها اختلال ایجاد شود عملکرد کل مجموعه زیر سوال می رود

اما لایه ای که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته لایه شهروند است، یعنی شهروند نمی داند ما در چه وضع پر مشکلی هستیم

اگر شهروند را سهیم و شریک بدانیم و وارد موضوع مدیریت شهری بکینم برای ما منافع دارد.

وی ادامه داد: لایه خدماتی باید خود را نسبت به شهروند پاسخگو بداند و باید در لایه تماس مدیریت شهری با شهروندان که لایه کارشناسان است اتفاق خوب رقم بخورد تا مدیریت دچار اشکال نشود.

سرپرست شهرداری اهواز اظهار کرد: بستگی دارد نگاه به شهروند چه باشد و به جای اینکه نگاه منفی به شهروند داشته باشیم باید دیدگاه هایمان را اصلاح کنیم و اگر ما شروع کنیم اتفاق خوب خواهد افتاد نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمی شود .

این مقام مسئول یادآور شد: حوزه اجرا تحت فشارهای بسیاری است اما باید شروع بکار کنند و حوزه ستادی هم باید بصورت سلسله مراتبی و در سطح نظارتی و در تمام شئون شهرداری ورود پیدا کنند و از نزدیک مسائل را لمس کنند و حوزه اجرا را دست تنها نگذارند.

عالیپور در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما خالصانه و با تعهد شروع بکار کنیم جامعه هم در یک نگاه عاطفی تعریف شده همراهی می کند.
گفتنی است سرپرست شهرداری اهواز از آغاز به کار طرح فراگیر مردمی در هفته جاری خبر داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار