رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛

راه اندازی جامع صنفی خبرنگاری به یک مطالبه تبدیل شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 شهریور 1400 | 23:13 ب.ظ
راه اندازی جامع صنفی خبرنگاری به یک مطالبه تبدیل شود رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: راه‌اندازی نظام جامع صنفی خبرنگاری و رسانه باید به یک مطالبه جمعی در بین تمام فعالان این عرصه تبدیل شود.  مسعود بصیری، دوشنبه در جلسه بررسی نقش رسانه در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رویکرد اسلامی، در شیراز افزود: این خواسته را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: راه‌اندازی نظام جامع صنفی خبرنگاری و رسانه باید به یک مطالبه جمعی در بین تمام فعالان این عرصه تبدیل شود.

 مسعود بصیری، دوشنبه در جلسه بررسی نقش رسانه در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رویکرد اسلامی، در شیراز افزود: این خواسته را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم منتقل کرده‌ایم و راه‌اندازی این نظام صنفی را همانند نظام مهندسی و نظام پزشکی خواستار شده‌ایم.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای باشد که هرکس که خواست رسانه‌ای راه‌اندازی کند در جایی تعهد دهد که اگر علیه کسی حرفی زد رسانه او تعطیل شود نه اینکه به یک جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اکتفا شود.

او اظهار داشت: مساله دیگری که باید با جدیت دنبال شود بحث بیمه خبرنگاران است که باید تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.

خبرنگار می‌تواند جامعه را به راه خوب یا بد هدایت کند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، با بیان اینکه خبرنگاران مقام استادی دارند و نباید خود را دست کم بگیرند گفت: خبرنگار می‌تواند جامعه را هم به راه خوب و هم راه بد هدایت کند و همچنین می‌تواند به مسئولان بگوید که چگونه عمل کنند.

بصیری افزود: علت بسیاری از مشکلاتی که امروز خبرنگاران به آن مواجه هستند به خود آنها باز می گردد چرا که آنها از مشکلات همه بخش‌ها و حوزه‌ها می‌گویند اما از مشکلات خودشان چیزی بیان نمی‌کنند.

وی بیان کرد: امروز دنیای رسانه دنیای سانسور کردن به معنای حرف نزدن نیست بلکه حرف بیش از حد زدن در یک مورد بی ربط است به نحوی که مردم متوجه موضوع اصلی نمی‌شوند.

او گفت: امروز تولید در کشور کم است و توجه به تولید پایین است و در مقابل استقبال مردم از کالای خارجی هم بالاست اما چرا رسانه‌ها در این مورد صحبت نمی‌کنند. البته اینکه فقط بخواهیم مردم را تشویق به خرید کالای ایرانی کنیم هم کافی نیست بلکه باید از مسئولان و دولتمردان مطالبه گری شود.

وی اضافه کرد: امروز در محافل مطرح می‌شود که چرا کشور واکسن فایزر از آمریکا خریداری نکرده، علتش این است که آنها به ما واکسن نمی‌دهند، آنها حاضر نیستند داروی بیماران پروانه‌ای را بدهند، رسانه‌ها باید در این زمینه با مردم صحبت کنند.

در این آیین که با حضور صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، فعالان رسانه استان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار