پنجمین هاروستر ساخت توسعه نیشکر رونمایی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 شهریور 1400 | 13:40 ب.ظ
پنجمین هاروستر ساخت توسعه نیشکر رونمایی شد همزمان با آغاز کشت نیشکر در کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر، آیین رونمایی از پنجمین هاروستر ساخت شرکت توسعه نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی برگزار شد. بر اساس این گزارش، این دروگر نیشکر به همت متخصصان کشت و صنعت سلمان فارسی و همکاری تولیدکنندگان داخلی استان طراحی و ساخته شده است. در […]

همزمان با آغاز کشت نیشکر در کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر، آیین رونمایی از پنجمین هاروستر ساخت شرکت توسعه نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دروگر نیشکر به همت متخصصان کشت و صنعت سلمان فارسی و همکاری تولیدکنندگان داخلی استان طراحی و ساخته شده است.

در همین زمینه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر بومی‌سازی هاروستر را گامی مهم در شرایط تحریمی حاکم بر کشور عنوان کرد و بیان داشت: با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی صنعت نیشکر اقدامات موثری در زمینه خودکفایی تجهیزات کشاورزی مورد نیاز این صنعت برداشته شده است‌.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: نبوغ و همت متخصصان صنعت نیشکر، تهدید تحریم ها را به فرصت شکوفایی تبدیل کرده و تاکنون با تکیه بر دانش بومی دروگرهای چرخ لاستیکی و زنجیری در این شرکت ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، ساخت دروگر نیشکر را اقدامی راهبردی در صنعت نیشکر برشمرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد تولیدات کشاورزی خوزستان مربوط به نیشکر است و این امر بر مسئولیت های ما در زمینه توجه به ساخت تجهیزات داخلی می‌افزاید.

به گفته او، برداشت سبز نیشکر در شرکت‌های هفتگانه توسعه نیشکر سالیانه در حال توسعه است و امسال نیز با توجه به بهینه‌سازی مکانیزاسیون برداشت محصول، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

افزایش بهره‌وری و خودکفایی با ساخت دروگر نیشکر

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی نیز به اهداف ساخت اولین دروگر نیشکر در این شرکت اشاره کرد و گفت: این دستگاه نقش مهمی در برداشت مکانیزه نیشکر به روش سبز و محافظت از محیط زیست دارد.

به گفته امین نصیریان، سیستم‌ها و قطعات این هاروستر چرخ لاستیکی از سوی متخصصین کشت و صنعت سلمان فارسی در راستای افزایش بهره‌وری و خودکفایی در صنعت نیشکر ساخته شده است.

از دستگاه هاروستر در فرآیند برداشت نیشکر استفاده می شود و پیش از این نیز کشت و صنعت‌های امیرکبیر، دهخدا و امام خمینی(ره) موفق به بومی سازی و ساخت این دستگاه شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار